تاکستان قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد

تیم پتروپالایش تاکستان با پیروزی میلیمتری مقابل تیم بانک شهر و در امتیاز شماری به عنوان قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، در جریان دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد روز گذشته جمعه در سالن هفتم تیر تهران، تیم های پتروپالایش تاکستان و بانک شهر به مصاف هم رفتند که در پایان تیم تاکستان در یک جدال دیدنی به پیروزی رسید.

در دیدار فینال این مسابقات تیم پتروپالایش بلیش تاکستان با نتیجه ۵ بر ۵ مقابل تیم بانک شهر و با توجه به مساوی شدن امتیاز مثبت ۲۰ با امتیاز فنی بیشتر ۴۱ به ۳۳ به برتری دست یافت و بعنوان قهرمانی رسید.

نتیجه نهایی این دو تیم به مبارزه آخر بین زائوربک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم کشیده شد که سیداکوف نتیجه را ۲ بر ۲ واگذار کرد تا قهرمانی به تیم تاکستان برسد.

ترتیب برگزاری کشتی ها طوری بود که یک مسابقه از سبک وزن و یک مسابقه از سنگین وزن برگزار می شد و کشتی وزن ۷۹ کیلوگرم مبارزه دهم و پایانی بود.

در جریان مبارزه های برگزار شده، زائور اوگوئف روس و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو از تیم تاکستان، در وزن ۵۷ کیلوگرم به سختی و با نتیجه ۳ بر ۳ از سد علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ گذشت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، عباس گاژی ماگمدوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه و عضو تیم بانک شهر در مدت زمان ۴ دقیقه و ۵۰ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر از سد مجید داستان گذشت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، مرتضی قیاسی از تیم تاکستان برابر محمد رمضانپور با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، عباس گاژی ماگمدوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه و عضو تیم تاکستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر از سد مهدی یگانه جعفری گذشت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان مقابل جمال عبادی از تیم بانک شهر با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ به برتری رسید.

در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم زائوربک سیداکوف دارنده مدال طلای المپیک توکیو و ۲ طلای جهان از روسیه و عضو تیم پتروپالایش تاکستان در لیگ برتر کشتی آزاد، مقابل علی سوادکوهی ناباورانه با نتیجه ۲ بر ۲ شکست خورد تا کار دو تیم به تساوی ۵ بر ۵ بکشد اما در نهایت در امتیاز شماری تیم تاکستان به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از تیم بانک شهر مقابل علیرضا کریمی دارنده یک نقره و ۲ برنز جهان در یک مبارزه دیدنی که با تشویق شدید هر ۲ کشتی گیر همراه بود، با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید. در دقایق پایانی این مبارزه تعدادی از طرفداران کریمی با شعار علیه داور، تعدادی بطری آب به وسط تشک پرتاب کردند.


در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمد جواد ابراهیمی دارنده ۲ مدال طلای آسیا که به تازگی تمرینات کشتی را پس از انجام عمل جراحی آغاز کرده مقابل امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای امیدهای جهان از تیم تاکستان با نتیجه ۷ بر ۳ شکست خورد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال طلای امیدهای جهان با نتیجه ۲ بر یک مقابل محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان از تیم بانک شهر شکست خورد.

در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک از تیم تاکستان به سختی و با نتیجه ۲ بر یک مقابل امین طاهری به پیروزی رسید.

نتایج مبارزه های انفرادی دیدار فینال به شرح زیر است(اسامی کشتی گیران تیم پتروپالایش تاکستان ابتدا آمده است)

وزن ۵۷ کیلوگرم:علیرضا سرلک ۳ - زائور اوگویف ۳(برنده)
وزن ۶۱ کیلوگرم: مجید داستان صفر - عباس گاژی ماگمدوف ۱۱
وزن ۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی ۳ - محمد رمضانپور ۲
وزن ۷۰ کیلوگرم: عباس گاژی ماگمدوف ۱۰ - مهدی یگانه جعفری صفر
وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی ۸ - جمال عبادی ۲
وزن ۷۹ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف ۲ - علی سوادکوهی ۲(برنده)
وزن ۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۴ - حسن یزدانی ۷
وزن ۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور ۷ - محمدجواد ابراهیمی ۳
وزن ۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا یک - محمدحسین محمدیان ۲
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع ۲ - امین طاهری یک

همچنین پیش از این در جریان دیدار ده بندی تیم انبوه سازان هوتن مازندران ۷ بر ۳ از سد تیم ستارگان ساری گذشت و بر جایگاه سوم لیگ برتر کشتی آزاد ایستاد.