۱۷ تیم به جام جهانی بسکتبال صعود کردند

با پایان پنجره پنجم انتخابی‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، حضور ۱۷ تیم در این مسابقات قطعی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، رقابت‌های پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در حالی در قاره‌ها و منطقه‌های مختلف فیبا به پایان رسید که تا پایان این مرحله، ۱۷ تیم از قاره‌های مختلف صعود خود به این مسابقات را قطعی کرده‌اند.

در پنجره پنجم این مسابقات تیم‌های ملی چین و استرالیا موفق شدند به ترتیب با پیروزی برابر ایران و قطر، صعود خود را از منطقه آسیا - اقیانوسیه به جام جهانی ۲۰۲۳ قطعی کنند؛ اتفاقی که باعث شد تا تنها یک سهمیه دیگر از گروه F انتخابی‌های قاره آسیا - اقیانوسیه باقی بماند. 

تک سهمیه باقی مانده می‌تواند به یکی از دو تیم ایران و قزاقستان برسد که همه چیز به نتایج دو تیم در پنجره ششم انتخابی‌ها بستگی دارد. پنجره پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود و ایران با چین و ژاپن دیدار می‌کند.

تا این لحظه ۱۷ تیم موفق شده‌اند صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۳ را قطعی کنند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

۱- ژاپن (میزبان)

۲- فیلیپین (میزبان)

۳- کانادا

۴- ساحل عاج

۵- لبنان

۶- نیوزیلند

۷- استرالیا

۸- چین

۹- لتونی

۱۰- یونان

۱۱- آلمان

۱۲- فنلاند

۱۳- اسلوونی

۱۴- فرانسه

۱۵- لیتوانی

۱۶- اسپانیا

۱۷- ایتالیا

اندونزی با وجود میزبان بودن، در جام جهانی ۲۰۲۳ حضور نخواهد داشت، چرا که طبق اعلام فدراسیون جهانی (FIBA) آن‌ها برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۳، باید در مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ تا مرحله یک چهارم یا بالاتر پیش می‌رفتند که از انجام این کار نتوان بودند.