ایرج نائیجی: پیشکسوتان سرمایه‌های بی‌بدیل ورزش هستند

ایرج نائیجی پیشکسوت کشتی به دلیل مصدومیت، خیلی زود از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او هم اکنون با هدایت تیم پیشکسوتان کشتی مازندران سرمایه‌های ارزشمند این رشته ورزشی را ارج می‌نهد و معتقد است نباید گذاشت غبار فراموشی بر چهره‌ی پیشکسوتان ورزش بنشیند.

نائیجی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، درباره نحوه ورود خود به دنیای کشتی گفت: سال ۶۹ به خاطر عشق به کشتی وارد این رشته ورزشی شدم. درسال ۱۳۷۳درباشگاه جهان پهلوان تختی آمل زیرنظر مربیانی چون حمید آقاجانی و بهزاد نصری، فنون کشتی را فراگرفتم. تقریبا 12 ساله و نوجوان بودم که قهرمان مسابقات کشتی استان مازندران شدم. در ادامه در سالهای۸۲ و۸۳ نایب قهرمان مسابقات کشتی دانشجویان و مسابقات کشتی نظامیان کشور شدم.

وی درباره خداحافظی زودهنگام خود از دنیای کشتی توضیح داد: سال 84 مقام قهرمانی مسابقات کشتی کارگران استان مازندران وکشور را به دست آوردم. در این مسابقات بود که به علت فشار زیاد دچار پارگی رباط صلیبی پا شدم و دیگر کمتردرمسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم. به همین دلیل، زود هنگام ورزش حرفه‌ای را به عنوان یک کشتی‌گیر کنار گذاشته و در سال 86 به جرگه‌ی مربیان پیوستم.
 


 


نائیجی با بیان اینکه "عشق وعلاقه‌ی بسیاری به پیشکسوتان کشتی دارم" اظهار داشت: پیشکسوتان، کشتی‌گیران قدیمی دوست‌داشتنی؛ سرمایه‌های بی‌بدیل ورزش کشورهستند. آنان نیروهای پرصلابتی هستند که دربدنه کشتی ریشه دوانده‌اند.
وی ادامه داد: حضور این مردان پرتجربه وکوله‌باری ازخاطرات، مرا بر آن داشت تا درکنار آنان با احترامی که به این عزیزان قائل بودم نگذارم غبار فراموشی بر چهره آنان بنشیند. لذا با کمک و حمایت‌های دوستان چندسالی مشغول هدایت و حمایت تیم پیشکسوتان استان مازندران بودم.

نائیجی همچنین گفت: در این سالها افتخار عضویت در هئیت مدیره مجمع پیشکسوتان کشتی مازندران را دارم. در سال ۲۰۲۱ بعنوان یکی ازمربیان جوان به مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان اعزام شدم. امیدوارم تجربیات چندساله‌ام راصرف تجدیدقوای تیم پیشکسوتان کشور و استان مازندارن کنم.
وی در پایان اظهار داشت: از هیئت کشتی شهرستان آمل و ازخانواده بزرگ کشتی بویژه بزرگان این رشته حاج ‌علی پورسلاخ، مسئول کمیته پیشکسوتان استان مازندران و دکترعلی‌اکبر جیرسرایی رییس کمیته پیشکسوتان کشتی کشور تشکر می‌کنم.


 



ایرج نائیجی متولد ۱۳۶۰/۴/۱۵در شهر چمستان استان مازندران است. ازکودکی با خانواده به شهرآمل رفت و هم اکنون هم در این شهر سکونت دارد. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی است.