صعود ۳ اسنوکر باز ایرانی به مرحله حذفی مسابقات قهرمانی جهان

۳ ملی پوش اسنوکر ایران موفق شدند در مسابقات قهرمانی جهان به مرحله حذفی برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، رقابت‌ها اسنوکر قهرمانی جهان در ماناوگات ترکیه برگزار درحال برگزاری است و امیر سرخوش، سیاوش مزینی، علی روشنی کیا و میلاد کاشانی نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند. در پایان مرحله گروهی سه نماینده اسنوکر ایران با سرگروهی به مرحله حذفی راه پیدا کردند.

امیرسرخوش ملی پوش ایران موفق شد نمایندگان روسیه و رومانی را با نتیجه ۳ بر ۰ شکست دهد و در مقابل نماینده کشور هندوستان ۳ بر ۲ پیروز شود تا مستقیما در جمع ۳۲ ورزشکار برتر مسابقات حضور پیدا کند. سرخوش در مرحله حذفی با برنده مسابقه علی روشنی کیا و نماینده آمریکا رو به رو می شود.

سیاوش مزینی دیگر نماینده اسنوکر ایران که در مسابقات مالزی موفق به کسب مدال طلا اسنوکر شد، در این رقابت ها در گام نخست حریف اسپانیایی را ۳ بر ۰ شکست داد و در مقابل نماینده کشور هنگ کنگ ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و در گام آخر نیز نماینده کشور مجارستان را ۳ بر ۱ شکست داد تا علاوه بر صدر نشینی در گروه خود مستقیما به جمع ۳۲ ورزشکار برتر این رقابت ها راه پیدا کند. مزینی در مرحله حذفی با برنده مسابقه بحرین و سریلانکا روبه رو می شود.

علی روشنی کیا دیگر ملی پوش ایران نمایندگان رومانی و فنلاند را به ترتیب با نتایج ۳ بر۱ و ۳ بر ۰ شکست داد و در آخرین بازی مرحله گروهی حارث طاهر پاکستانی را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا به عنوان سر گروه راهی مرحله بعد شود. روشنی کیا به دلیل میانگین فریم پایین تر نسبت به دیگر سر گروه ها در جمع ۴۸ ورزشکار برتر این رقابت ها به میدان خواهد رفت و در صورت پیروزی در مقابل نماینده کشور آمریکا، حریف سرخوش در ۳۲ نفر برتر می‌شود.

میلاد کاشانی آخرین نماینده ایران در مقابل نمایندگان مغولستان و اتریش با نتایج مشابه ۳ بر ۲ شکست خورد و در گام آخر در مقابل دارن مرگان سرشناس نیز ۳ بر ۱ تن به شکست داد تا موفق به صعود از گروه خود نشود.