عربشاهی پیشکسوت فوتبال:

جام جهانی فرصتی برای نمایش ماهیت فوتبال ایران است/ دکتر ابطحی برای پیشکسوتان بسیار زحمت می کشد

ضیا عربشاهی هافبک سابق تیم ملی و پرسپولیس با اشاره به مناسب بودن قرعه ایران در جام جهانی تاکید کرد جام جهانی فرصتی برای نمایش ماهیت فوتبال ایران است.

عربشاهی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: قرعه ایران در جام جهانی، قرعه مناسب و خوبی است. تیم انگلیس یکی از تیم های مطرح دنیا بهمراه آمریکا و برنده پلی آف هم گروهی های ایران هستند. گروه ایران، گروه ضعیفی نیست اما تیم ایران باید از این قرعه بهترین استفاده را کند و با بازی های تدارکاتی خوب برای این رویداد مهم آماده شود.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال ایران در آسیا سرآمد است، ادامه داد: ما باید تمام توان خود را بگذاریم و از هم اکنون برنامه ریزی داشته باشیم تا فوتبال ایران را در میدان جهانی نشان دهیم. این مهم میسر نمی شود مگر در سایه برنامه ریزی و همچنین خودباوری بازیکنان تیم ملی، ما بازیکنان خوبی داریم که جام جهانی می تواند سکوی پرتابی برای آینده فوتبال آن ها باشد.


 



این پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: متاسفانه امروز در فوتبال ما به پیشکسوتانی که عملکرد خوبی در دوران حرفه ای خود داشته اند و علاوه بر تجربه علم و سواد خود را به روز نگاه داشته اند، اهمیت داده نمی شود و اغلب آن ها بدون تیم مانده اند. در حالی که بسیاری از همین پیشکسوتان و مربیان با وجود پیشنهادهای مالی خوب از تیم های خارجی، تیم و کشور خود را ترک نکردند.

عربشاهی در خصوص اقدامات صندوق حمایت ابراز داشت: مجموعه صندوق و در راس آن دکتر ابطحی در جهت بهبود ارائه خدمات به پیشکسوتان و قهرمانان بسیار زحمت می کشند و مراسم های تجلیل از اسطوره های ورزش یکی از برنامه های خوب آن هاست. امیدواریم وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی نیز تمهیدات و تسهیلاتی را در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر برای این مجموعه فراهم کنند.


 



ضیا عربشاهی متولد 1341 در تهران است. وی هافبک سابق تیم ملی و تیم پرسپولیس و پاس تهران بوده است. او حدود 12 سال عضو تیم ملی ایران بوده و در 3 دوره جام ملت های آسیا و 2 دوره بازیهای آسیایی حضور داشته است. گل به یاد ماندنی ضیا عربشاهی برای تیم ملی فوتبال ایران مقابل چین در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ در سنگاپور در خاطر فوتبال دوستان زنده است. این گل بهترین گل مسابقات انتخاب شد.