در مجمع سالیانه اعلام شد

قایقرانی به ۲ فدراسیون تبدیل می‌شود

مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی برگزار شد و طبق گفته معاون وزیر ورزش قرار است فدراسیون قایقرانی به دو فدراسیون تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکوستان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی امروز( دوشنبه) به صورت وبینار در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته کلی المپیک در این مجمع حضور داشتند. 

احمد دنیا مالی نماینده مجلس و عضو هیات رییسه فدراسیون نیز در مجمع شرکت کرد.‌

*امکانات و پول باشد بیشتر از کشتی مدال می گیریم
علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون در ابتدای مجمع بیان کرد: دور نمایی از اهداف فدراسیون را بیان می کنم که بخشی از برنامه انجام شد اما بخشی دیگر به واسطه کرونا و منابع مالی انجام نشد. امیدوارم پس از پایان دوره چهار ساله من، هر عزیزی حاضر می شود یار و یاور فدراسیون باشد. 

او ادامه داد: ایجاد پیست استاندارد نیاز مبرم ما است با توجه به نتایج درخشانی که در مسابقات بین المللی گرفتیم، اگر پیست استاندارد داشته باشیم، شاهد رقابت زیباتری خواهیم بود و همچنین می توانیم اردوها را از مجموعه پیر آزادی خارج کنیم. تولید قایق و پارو در ایران انجام می شود و امیدوارم بتوانیم به خوبی بین استان ها توزیع کنیم.ما توانایی برای برگزاری مسابقات قاره ای و بین المللی داریم و کمک می کند که اسپانسرهای بیشتری جذب کنیم. 

سهرابیان در ادامه ارائه گزارش عملکرد فدراسیون تصریح کرد: اردوهای مختلفی در داخل داشتیم و فدراسیون قایقرانی در زمان شیوع کرونا نیز اردو برگزار کرد و ماحصل آن رقابت در مسابقات مختلفی بود که نتایجش مطلوب بود نتایج از نظر من مطلوب است چون من فرد فنی هستم و خودم ملی پوش بودم. ما ۸۶ مسابقه داخلی در رشته های مختلف برگزار کردیم که با توجه به مشکلات مالی و تورم به نظرم بی نظیر بود. در پنج رشته توانستیم ۱۹ طلا، ۹ نقره و ۸ برنز برون مرزی بگیریم و منتظر نتایج بهتر در آینده باشید. ما برای اولین بار در کانو مدال طلا قهرمانی جهان گرفتیم‌. همچنین ۱۹ اعزام برون مرزی در هفت رشته داشتیم. 

او افزود: ما در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ عرض اندام می کنیم و باعث افتخار همه روسای قبلی فدراسیون و خانواده قایقرانی می شویم. اگر امکانات و منابع مالی مورد نیاز در اختیار قایقرانی باشد با احترام به عزیزان کشتی، بیشتر از این رشته مدال آور خواهیم بود.

پس از صحبت های سهرابیان، حسابرس گزارش مالی فدراسیون قایقرانی را قرائت کرد که یکی از مواردی که در آن اعلام شد، طبق اساسنامه قبلی فدراسیون صورت مالی باید به تایید ۹ نفر از اعضای هیات رییسه می رسیده است اما شش نفر تایید کرده اند.

خزانه دار فدراسیون گزارش مالی در سال ۱۴۰۰ را ارائه کرد و گفت: ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیارد تومان وزارت ورزش، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمیته ملی پارالمپیک، ۳ میلیارد و ۳۰۰ کمیته ملی المپیک کمک کرده اند و کمک های درآمدی ۴۵۰ میلیون تومان بوده است. 

مبلغ کل دریافتی ما حدود ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است در حالی که جمع مصارف و هزینه های  فدراسیون از جمله برگزاری اردوها، مسابقات، سمینارها، هزینه های عملیاتی، حقوق و دستمزد و کمک به هیات های استانی جمعا ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. 

از مبلغ کل اعتبار دریافتی از وزارت ورزش مبلغ ۴۴۸ میلیون تومان صرفا جهت تحلیل از مدال آوران و پاداش کسب سهمیه المپیک توکیو بوده است. از محل اعتبارات کمیته ملی المپیک حدود یک میلیارد  و ۳۰۰ میلیون تومان صرفا جهت تجلیل از کسب سهمیه المپیک توکیو، کمک به پیشکسوتان، کمک هزینه بورسیه ورزشکاران رویینگ و حق الزحمه مربی خارجی تیم ملی است. 

اساسنامه جدید فدراسیون نیز به تایید مجمع رسید. 

پولادگر در  پایان گفت: از همه اعضای مجمع فدراسیون تشکر می کنم. به آقای سهرابیان دست مریزاد بگویم بخاطر اینکه دوستانی را اینجا جمع کرده است که تاریخ قایقرانی هستند و از دانش و تجربه آنها استفاده می شود. 

او ادامه داد: قایقرانی پر هزینه است و همه می‌دانیم. بعد از مدت ها که بحث دو فدراسیون شدن قایقرانی مطرح بود، این اتفاق می افتد و آقای وزیر تاکید کرد که جدا شدن این فدراسیون در جهت رشد و ارتقا است ، برای فدراسیون دیگری که جدا شدن اتفاق افتاد، آشوبی به پا شد که من تعجب کردم چون در جهت پیشرفت است. بارها گفته شده بود که امکانات فدراسیون جوابگوی این همه رشته نیست. الان این اتفاق می‌افتد و حتی قایقرانی می تواند به بیش از دو فدراسیون هم برسد. روزی را به یاد داریم که باور نمی‌کردیم که در این رشته در بازی‌های آسیایی مدال طلا بگیریم اما الان توقع مدال المپیک داریم‌ و الان با همتی که وجود دارد این موضوع دور از دسترس نیست امیدوارم همه کمک کنند و انشالله در المپیک پیش رو هم در این رشته صاحب مدال شویم.

پولادگر در مورد کمک مالی به فدراسیون گفت: وقتی مدال گرفته شود، سر و کله اسپانسر ها نیز پیدا می شود. در گزارش اقای سهرابیان دیدم توافقاتی دارد انجام می‌دهد که تجهیزات در ایران تولید شود و اتفاق خوبی است‌ جدا شدن یک فدراسیون اتفاق خوبی است. امیدوارم در  بازی های آسیایی و المپیک مدال های خوش رنگی از قایقرانی ببینیم.