کشتی فرنگی ۲۰۲۲ امیدهای جهان پیروزی دادمرز، چوبانی و یوسفی در دور نخست/ شکست مختاری مقابل قهرمان جهان

۳ فرنگی کار ایران در دور نخست رقابت های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا در آغاز رقابتهای کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران، در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان و کاستانو از اسپانیا می رود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۹ شرکت کننده دارد، ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با برنده دیدار میان احمد باقدودا از مصر و ماسون کارزینو از آمریکا مبارزه می کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست با  نتیجه ۱ بر ۱ مغلوب مالخاس آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ کریستین زمپ از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور دوم به مصاف موهیوتدین ساریجیجک از ترکیه می رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر پائول مورالس از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان مارین نیشیمورا از ژاپن و میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین می رود.