مراسم روز ملی پارالمپیک در آزادی برگزار شد

پانزدهمین مراسم روز ملی پارالمپیک امروز یکشنبه در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، پانزدهمین مراسم روز ملی پارالمپیک امروز یکشنبه ۲۴ مهر با حضور محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا، مریم کاظمی پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش، مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، محمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، جمعی از روسای فدراسیون ها و کودکان و نوجوانان دارای معلولیت به همراه خانواده خود در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

همچنین مراسم روز ملی پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود. 24 مهر ماه هر سال از سوی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده و در تقویم ملی نیز به ثبت رسیده است. 

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا: این مراسم می تواند الهام بخش و الگوی کشورهای دیگر باشد

 
به گزارش ایسنا، ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در این مراسم اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیته پارالمپیک آسیا بسیار خرسندم که در مراسم پانزدهمین دوره بزرگداشت روز ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران حضور دارم.  برگزاری این مراسم در سالیان متمادی با هدف تجلیل از افراد دارای معلولیت گواه اقدام شگرف کمیته ملی پارالمپیک ایران محسوب می شود. 

وی گفت: برگزاری مراسم مختلف در این روزها می تواند الگویی برای منطقه آسیا باشد تا با الهام بخشی از آن، کمیته های ملی پارالمپیک دیگر کشورها نیز چنین رویدادهایی را برگزار کنند.      

ماجد تصریح کرد: برای اینجانب باعث افتخار است که به لطف موفقیت کشور ایران در مهار همه گیری کرونا؛ بار دیگر مراسم هفته پارالمپیک در کشور برگزار می شود. در سال ۱۳۹۸ در ۳۱ شهر کشور ۶۰ هزار نفر در این مراسم شرکت نمودند و یقین دارم در این مراسم چنین موفقیتی بار دیگر محقق خواهد شد. 

وی افزود: مراسم هفته ملی پارالمپیک از آن جهت اهمیت دارد که سبب تبلور جنبش پارالمپیک می گردد و نگرش مردم جامعه را نسبت به افراد دارای معلولیت تغییر می‌دهد. این امر منجر به شکل گیری یک جامعه فراگیر می‌شود به صورتی که همگان فرصت مشارکت و پیشرفت را داشته باشند. این همان هدف اصلی در تمام جنبش پارالمپیک است و در منطقه آسیا، کشور ایران توانسته در آن بسیار موفق عمل نماید.   

رییس کمیته پارالمپیک آسیا خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری این اقدامات در نتایج شگرف ورزشکاران ایرانی در ورزش های تابستانی و زمستانی قابل مشاهده است. در آخرین دوره بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا جایگاه سوم در جدول مدال ها به کشور ایران تعلق گرفت. سال گذشته در بازی های پارا آسیایی جوانان در کشور بحرین ستاره های جوان ایرانی با کسب ۱۲۲ مدال در رده اول جدول مدال قرار گرفتند. این نتایج حاکی از تاثیرگذاری برگزاری چنین رویدادهایی است و همچنین سبب آگاهی بخشی جوانان دارای معلولیت ایران از فرصت های موجود در ورزش می شود. 

وی اضافه کرد: اگر تا پیش از این سخنرانی به ورزش معلولین روی نیاورده اید حال از شما می خواهم آن را امتحان نمائید. امیدوارم مشاهده فعالیت های ورزشی و همراهی با ورزشکاران، موجب الهام بخشی شما برای شرکت در ورزش شده و سفری را آغاز نمائید که سبب ارتقاء روند زندگی شما شود. من در گذشته ورزشکار بودم و با وجود آن که نتوانستم در بازی های پارالمپیک به رقابت بپردازم، به خوبی از مزایای شرکت در فعالیت های ورزشی آگاه هستم و اینکه تا چه حد بر سلامت جسم و ذهن شما تاثیر دارد. دوستان زیادی برای تمام عمر خود خواهید یافت و افزایش اعتماد به نفس شما را به همراه دارد و بر کلیه جوانب زندگی شما تاثیر مثبت خواهد داشت. 

وی افزود: از کلیه همکاران در کمیته ملی پارالمپیک ایران برای تلاش بی وقفه در برگزاری این رویداد تشکر می کنم. این مراسم نمایشی مقتدرانه از روح پارالمپیک در واقعیت است که موجب رشد جنبش پارالمپیک حتی فراتر از مرزهای ایران می گردد.

ماجد در پایان اظهار کرد: برای شما آرزوی موفقیت دارم و بی تردید این مراسم برای سایر کشورهای آسیا نقشی الهام بخش خواهد داشت.