ژاپن خواهان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال ایران شد

تیم ملی فوتسال ژاپن که به عنوان قهرمانی در آسیا دست یافت، خواهان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال ایران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ژاپن در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که اخیراً به میزبانی کشور کویت برگزار شد، به عنوان قهرمانی رسید. ژاپنی‌ها در فینال این دوره از مسابقات، با نتیجه ۳ بر ۲ ایران را شکست دادند تا به چهارمین قهرمانی در قاره کهن دست یابند.

ایران با هدایت وحید شمسایی در این دوره از مسابقات تا پیش از حضور در فینال عملکرد قابل توجهی داشت و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شد اما اتفاقات فینال و اشتباهات ملی پوشان کشورمان باعث شد تا ژاپنی‌ها برنده از زمین خارج بشوند.

دور بعدی مسابقات قهرمانی آسیا دو سال دیگر برگزار می‌شود که آن دوره حکم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ را هم خواهد داشت. با این تفاسیر تیم‌هایی چون ایران، ژاپن، ازبکستان و… تمرکز جدی خود را روی آن رقابت‌ها می‌گذارند.

هنوز از برنامه‌های بعدی تیم ملی ایران خبر جدید و رسمی در دست نیست. تورنمنت کاسپین با حضور تیم‌هایی چون روسیه، آذربایجان و قزاقستان در دو سه سال اخیر برگزار نشده و بعید است آذر ماه امسال هم این تورنمنت برگزار بشود. در این صورت، اردوی بعدی تیم ملی ایران به سال ۱۴۰۲ موکول خواهد شد.

البته پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد مدیران کمیته فوتسال ژاپن که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند، مذاکراتی شفاهی با احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال ایران برای برگزاری بازی تدارکاتی شده‌اند.

ژاپنی‌ها در این مذاکرات خواهان برگزاری دو بازی تدارکاتی در کشور خودشان و دو مسابقه در ایران شده‌اند ولی مشخص نیست که تا چه میزان هماهنگی برگزاری این مسابقه قطعی بشود. از زمان پیشنهادی ژاپن برای برگزاری مسابقه هم اطلاعات دقیق و رسمی در دسترس نیست.