رئیس فدراسیون بدمینتون: مسابقات"جام فجر" کسب سهمیه المپیک پاریس می‌شود

به گفته رئیس فدراسیون بدمینتون، مسابقات بدمینتون جام فجر سال آینده، کسب سهمیه المپیک پاریس خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، محمدرضا پوریا، روز گذشته در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات هیات بدمینتون استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر در بهمن ماه امسال، اظهار کرد: از آنجایی که این مسابقات به عنوان مسابقات رنکینگ‌دار در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده، امسال شاهد حضور 25 کشور خارجی در آن بودیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سی و دومین دوره این مسابقات در سال آینده به مسابقات المپیک پاریس نزدیک است، بنابراین یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک خواهد شد.

رئیس فدراسیون بدمینتون با بیان اینکه انتظار می‌رود برای مسابقات سال آینده جام فجر ورزشکاران حدود 40 کشور دنیا حضور پیدا کنند، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات باشیم و در صورت موافقت هیات رئیسه فدراسیون آن را در یکی از استانها برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به کسب دو سهمیه بدمینتون بازان ایرانی برای حضور در اردوی جهانی مالزی اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه کمپ مالزی، کمپ برتر جهان در این رشته است، در تلاشیم تا بتوانیم سهمیه  ورزشکاران کشورمان را برای حضور در این اردوی جهانی به چهار نفر برسانیم.

پوریا در ادامه یکی از رویکردهای فدراسیون بدمینتون را برای سال آینده حضور در مسابقات بین المللی مختلف عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ایران در سه منطقه غرب آسیا، آسیای میانه و جنوب غربی آسیا قهرمان رشته بدمینتون است و بنا داریم که قهرمانی‌های خود را  توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه به پارابدمینتون هم نگاه ویژه‌ای خواهد شد، افزود: در این رابطه استعدادیابی‌هایی را در دستور کار داریم تا بتوانیم در این بخش هم برای بازیهای آسیایی هانگژو نماینده داشته باشیم.

به گزارش ایسنا،  رئیس فدراسیون بدمینتون در مجمع انتخابات ریاست هیات بدمینتون کرمانشاه هم به دومرحله ای شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: امروز شاهد یک انتخابات آزاد در فضایی کاملا آزاد بودیم.

وی با تبریک ابقای آرش بیدل در سمت رییس هیات بدمینتون کرمانشاه، افزود: طی سالهای گذشته اتفاقات خوبی در هیات کرمانشاه رخ داده که امیدواریم این روند موفقیت با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان این رشته تداوم پیدا کند.

رئیس فدراسیون بدمینتون یادآورشد: کرمانشاه همیشه جزو پنج استان برتر ما در رشته بدمینتون بوده و نگاه اخلاق‌مدارنه‌ای در این هیات حاکم است.

پوریا در پایان اعلام کرد که فدراسیون نگاه ویژه‌ای به بدمینتون کرمانشاه دارد.