دیدار خسروی وفا با دبیرکل شورای المپیک آسیا

رییس کمیته ملی المپیک ایران در سفر به کامبوج دیدارهایی را با مسئولان ورزش کشور میزبان و دبیرکل شورای المپیک آسیا داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، در حاشیه سفر رییس کمیته ملی المپیک به کامبوج جهت حضور در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا، محمود خسروی وفا با حسین المسلم مدیرکل OCA دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه که با حضور سید رضا صالحی امیری، رییس سابق کمیته و عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا صورت پذیرفت بر ادامه تعامل و همکاری مثبت فی مابین و گسترش حمایت های دوجانبه تاکید شد.  

همچنین، مقرر شد ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان شورای المپیک آسیا در مسیر توسعه و ارتقای سطح بازی‌های آسیایی به نقش‌آفرینی مثبت ورزشی ادامه دهد.

حسین المسلم اظهار کرد: طی سالیان گذشته رابطه شورای المپیک آسیا و کمیته ملی المپیک ایران بسیار دوستانه و مبنی بر حمایت طرفین بوده و امیدواریم که این سابقه دیرینه در همین‌ مسیر ادامه یابد.

همچنین خسروی وفا با ثونگ خن، وزیر گردشگری و رییس کمیته ملی المپیک کامبوج و چمریون دبیر کل کمیته المپیک این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خسروی وفا در این دیدار گفت: بدون تردید قاره آسیا ظرفیت بزرگی در ورزش جهان دارد و برگزاری چنین نشست هایی فرصت مطلوبی است تا بتوانیم با همکاری از این ظرفیت در جهت رشد و تعالی ورزش یکدیگر استفاده کنیم. امیدوارم در بخش‌های مدیریتی، فنی و ورزشی همکاری فی مابین افزایش یافته و بهره مندی متقابل ایجاد شود.

او ادامه داد: ایران کشور قدرتمندی در بسیاری از رشته های ورزشی در سطح آسیا و جهان است و می توانیم همکاری مثبتی با یکدیگر داشته باشیم. ایشان رسما از همتای خود دعوت کرد که با سفر به ایران از ظرفیت ها و زیرساخت‌های ورزش قهرمانی ایران بازدید کند. 

در ادامه رییس کمیته ملی المپیک کامبوج ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اعلام‌ کرد: هدف ما گسترش مناسبات ورزشی است و از پیشنهاد شما در خصوص افزایش تعاملات ورزشی بین دو کشور استقبال می‌کنم. با توجه به میزبانی بازی های آسیایی جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۲۳ امیدواریم بتوانیم از حمایت و تجارب شما استفاده کنیم. در همین راستا پیشنهاد ما امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک ورزشی بین دو کشور است و در زمینه گردشگری هم کشور ایران پتانسیل قابل توجهی دارد که برای کامبوج حائز اهمیت است.