برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک با حضور ۷۰ هزار نفر

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری با اشاره به برگزاری روز ملی پارالمپیک در ۲۴مهر گفت: روز ملی پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی با حضور ۷۰ هزار نفر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل ازایسنا، محمد تابع در نشست خبری که امروز یکشنبه ۱۰ مهر در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک با توجه به مصوبه هیات اجرایی ۲۲ آذر برگزار می شود و دعوتنامه‌ها ۴۵ روز قبل از برگزاری مجمع به اعضای مجمع ارسال خواهد شد.

وی گفت: در جلسه گذشته هیات اجرایی مصوبه شد که آیین نامه‌ای برای بحث انتخابات تدوین کنیم که تدوین شده و در جلسه هفته آینده هیات اجرایی به مرحله اجرا درخواهد آمد. از هفتم آبان نیز دعوتنامه‌ها برای ثبت نام نامزدها ارسال خواهد شد.

وی درباره انتخاب نفرات منتخب از کمیسیون های مختلف برای شرکت در انتخابات گفت: اساسنامه ما با کمیته المپیک کمی تفاوت دارد. در واقع انتخاب برخی افراد منوط به هیأت اجرایی شده است و لزومی به انتخابات در کمیسیون نیست.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که آیا قصدی برای شرکت در انتخابات دارید، افزود: فعلا تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارم.

وی درباره شرایط نامزدهای کمیته ملی پارالمپیک گفت: قطعا شرایطی برای پست‌های مختلف خواهیم داشت که البته هرگز سخت‌گیرانه نخواهد بود.

تابع با اشاره به دوران مدیریت محمود خسروی وفا در این کمیته گفت: شیوه مدیریتی خسروی وفا در ورزش مثالزدنی است. قاعدتاً این تغییر مدیریت احتمال ایجاد مشکلاتی را می‌کند و البته شاید هم پیشرفت‌هایی داشته باشد. بعید می‌دانم کسی مثل او بتواند کمیته پارالمپیک را مدیریت کند. امیدواریم کمیته پارالمپیک در آینده نیز همین روند رو به جلو را داشته باشد.‌ضمن اینکه خسروی وفا کمیته پارالمپیک را تنها نخواهد گذاشت.

تابع همچنین به هفته و روز ملی پارالمپیک اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ما مراسمی را برای این روز نداشتیم و جشن روز ملی پارالمپیک به صورت محدود در تهران و سایر استانها برگزار می‌شد، اما امسال که کرونا فروکش کرده روز ملی پارالمپیک ۲۴ مهر در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور ۷ هزار نفر از دانش آموزان و ورزشکاران برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز ملی پارالمپیک با پیام رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در ۲۴ مهر برگزار می شود و از حضور دبیرکل و رییس کمیته آسیایی پارالمپیک نیز به عنوان مهمان ویژه این مراسم بهره مند خواهیم بود.