رقابت‌های جهانی نومد گیمز - ترکیه

اولین مدال طلای مس رستلینگ ایران در مسابقات جهانی/ ۴ مدال ایران در نومد گیمز

پرونده ورزشکاران فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در چهارمین دوره مسابقات جهانی نومد گیمز۲۰۲۲ ایزنیک ترکیه با قهرمانی رضا قیطاسی در رشته چوب کشی بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، چهارمین دوره مسابقات جهانی نومد گیمز (بازیهای جهانی عشایری) با حضور بیش از ۳۰۰۰ ورزشکار از ۱۰۲ کشور در شهر ایزنیک ترکیه برگزار می شود که در دو رشته مس رستلینگ (چوب کشی) و کشتی آشیرما، ایران صاحب یک مدال طلا و ۴ برنز شد.

در رشته چوب کشی بانوان، مریم فراهانی نیا در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید و در مثبت ۷۵ کیلوگرم، محدثه شخم گر در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در بخش مردان نیز در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم سعید ناصری چهارم شد و سجاد شول در منهای ۸۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

در وزن منهای ۱۱۰ کیلوگرم مهدی غلامی به مدال برنز دست یافت و در مثبت ۱۱۰ کیلوگرم، رضا قیطاسی توانست اولین مدال طلای تاریخ ایران در چوب کشی را به خود اختصاص بدهد.

این مسابقات در بخش مردان در چهار وزن و در بخش بانوان نیز در دو وزن برگزار شد که تیم ایران توانست یک مدال طلا و ۳ برنز کسب کند.

در رشته کشتی آشیرما نیز پیمان آیین در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم حذف شد، یاشار کلوانی در منهای ۹۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و حنیف باقرزاده نیز در مثبت ۹۰ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

ورزشکاران ایران در رشته های کشتی آلیش، کشتی پهلوانی و سایر کشتی های سنتی نیز در بازیهای جهانی نومد گیمز به رقابت خواهند پرداخت.