وزیر ورزش و جوانان تشریح کرد؛

تخصیص اعتبارات برای تسریع در اجرای پروژه‌های ورزشی در کشور

وزیر ورزش و جوانان خواستار تخصیص اعتبارات برای تسریع در اجرای پروژه‌های ورزشی در کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، دکترحمید سجادی ۲۸ شهریور در سفر به استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: توسعه امکانات ورزشی عنصر مهم بالندگی و تعالی ورزشی محسوب می‌شود که در این زمینه باید با تکمیل و تجهیز به امکانات لازم بتوانیم شرایط و امکانات لازم را برای واگذاری تجاری و استفاده بهینه ورزشکاران فراهم و مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تخصیص اعتبارات برای تسریع در اجرای پروژه‌ها از ضروریات اساسی و مهم محسوب می‌شود که باید تمهیدات و اقدامات لازم در این زمینه انجام یابد تا بتوانیم توسعه استان‌های کشور را با تقویت سازی آن‌ها رقم بزنیم که این موضوع باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد.

وی بیان کرد:  توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی شهرستان نیر به دنبال بازدید از این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور استخر ورزشی شهرستان در صورت مجهزسازی امکان واگذاری تجاری و استفاده بهینه ورزشکاران را خواهد داشت.

در ادامه علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبارات کافی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان اردبیل انجام خواهد یافت و درصدد هستیم شرایط مناسبی را برای توسعه تجهیزات و امکانات ورزشی در سطح کشور داشته باشیم و مشکلات و موانع موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد ایجاد مقدمات دهکده المپیک شهرستان نیر هستیم تا با تأمین ۱۲۰ هکتار از اراضی روستای شیران بتوانیم شرایط بلامعارض زمین‌های مدنظر را برطرف کرده و اراضی را به وزارت ورزش و جوانان واگذار کنیم تا بسترهای لازم برای راه‌اندازی دهکده المپیک در شهرستان نیر فراهم شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت اهالی روستای این شهرستان نیز باتوجه‌به ورزشکار صنعتگر بودن در احداث زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند تأثیرگذاری لازم و کافی را به دنبال داشته باشد.

هم چنین سید حمید سجادی ۲۸ شهریور در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های ورزشی این استان اظهار کرد: هویت‌بخشی به ورزش هدف مهم وزارت ورزش و جوانان است که در این زمینه تشکیل باشگاه هواداران در تمام رشته‌ها از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است که باید موردتوجه واقع شود.

وی افزود: استان اردبیل در ورزش‌های قهرمانی و همگانی کشور توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در توسعه ورزش دست یابد که این موضوع باید موردتوجه مسئولان ورزشی استان اردبیل قرار گیرد. همچنین در این زمینه خاستگاه قهرمانان در ورزش‌های قهرمانی و همگانی کشور باید در توسعه ورزش موردتوجه باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اجرای پروژه‌های ورزشی در استان اردبیل گفت: بازسازی و احیای این مجموعه‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوطه در دستور کار است و برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم به تمام اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

سجادی تصریح کرد: غنی‌سازی ورزش کشور با حرکت تخصصی محور و فرهنگ‌سازی مناسب مسابقات باشگاهی در سطح کشور نیازمند توسعه و گسترش است که در این زمینه حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای ارتقا و توسعه ورزش کشور موردتوجه است که باید برنامه‌های اساسی در این زمینه اجرا شود.

وی اظهار کرد: سیاست‌های وزارت ورزش با حمایت قاطعانه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی و کادر فنی می‌تواند حضور تیم ملی فوتبال را در جام جهانی پیش‌رو را رقم بزند و در راستای استعدادیابی و پرورش نیروهای مستعد بسترهای لازم را فراهم کند که در این زمینه توسعه ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و ورزش جانبازان با تخصیص اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی تصریح کرد: نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش و جوانان توسط دولت وجود دارد که اعتبارات خوبی امسال در بودجه دولتی و مجلس برای ورزش در نظر گرفته شده و ۲۷ صدم درصد از مالیات برای توسعه و پیشرفت ورزش در نظر گرفته شده که ۲۰ صدم درصد سهم جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مسابقات لیگ کشوری جایگزین مناسبی برای مسابقات قهرمانی کشور است که در این زمینه به دنبال استفاده بهینه ورزشکاران هستیم.