سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان انتخاب شد

هونگ سونگ هو کره‌ای به عنوان سرمربی تیم های ملی تیراندازی با کمان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، هونگ سونگ هو سرمربی کره‌ای هدایت تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان را برعهده گرفت. او روز گذشته وارد ایران شد و مورد استقبال شعبانی‌بهار قرار گرفت و به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

قرارداد وی ۶ ماهه است و در صورت توافق طرفین این قرارداد تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمدید خواهد شد.

هونگ سونگ هو از معدود مربیان تیراندازی با کمان جهان است که همزمان توانایی مربیگری در دو رشته ریکرو و کامپوند را دارد. وی سال‌های زیادی در کره‌جنوبی رکورددار ۴ مسافت بوده و پس از پایان دوران ورزشی‌اش در رشته ریکرو به کامپوند روی آورده و در آنجا نیز افتخارات زیادی را کسب کرده است.

وی پس از دوران ورزشی‌اش به مربیگری روی آورده و به یک مربی ریکرو و کامپوند در کره‌جنوبی تبدیل شده است. درحال حاضر ۲ کماندار کامپوند تیم ملی کره‌جنوبی از شاگردان وی هستند.

او در سال ۱۹۹۸ قهرمان جهان در رشته ریکرو و دربخش تیمی نایب قهرمان جهان شده است. هونگ در مسابقات قهرمانی جهانی پاراتیراندازی با کمان ۲۰۲۱ به عنوان مربی تیم ملی کامپوند و ریکرو کره جنوبی در مسابقات حضور داشته است.

قرار است در کنار هونگ چند مربی ایرانی نیز حضور داشته باشند تا در آینده از ظرفیت مربیان ایرانی در تیم‌های ملی استفاده شود.

هونگ امروز در اردوی تیم‌های نونهالان و نوجوانان حضور خواهد داشت و از نزدیک روند تمرینات کمانداران را زیرنظر می‌گیرد.