محمد مشهدی آقایی: پیشکسوتان از صندوق حمایت و دکتر ابطحی رضایت کامل دارند/ کشتی ما با علم روز دنیا همسو و همقدم است

محمد مشهدی آقایی پیشکسوت ارزنده کشتی کشور با تاکید بر حضور مستمرش در عرصه پیشکسوتان بیان داشت خانواده پیشکسوتان از اقدامات دکتر ابطحی رضایت کامل دارند.

مشهدی آقایی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: من سال ها در عرصه پیشکسوتان مسئولیت داشته و رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی بوده و با خانواده ورزش و پیشکسوتان ارتباط بسیار داشته و دارم. با توجه به شرایط پیشکسوتان دکتر ابطحی با برنامه ها و اقدامات مناسب نشاط خوبی را  در میان آن ها ایجاد کرده و پیشکسوتان امروز از مدیر صندوق رضایت کامل دارند.

عضو سابق تیم ملی در خصوص علاقه و حضورش در عرصه کشتی گفت: به واسطه علاقه خانواده به ویژه پدرم به کشتی روی آوردم. همراه پدرم که در کار ماشین و باربری فعال بود  به روستاها می رفتم. در آنجا با بچه های روستا کشتی می گرفتم و زورآزمایی می کردم بدون اینکه در این رشته آموزشی دیده باشم.

وی اضافه کرد: در آن زمان آموزش کشتی در رده نوجوانان وجود نداشت. من که 12، 13 ساله بودم و به ورزش علاقه داشتم به رشته ژیمناستیک رفتم. در این رشته بسیار رشد کردم؛ ولی همچنان به کشتی علاقه داشتم بعد از دو سال حضورم در ژیمناستیک متوجه شدم کشتی در رده نوجوانان آموزش و مسابقات دارد، تصمیم گرفتم در مسابقات کشتی شرکت کنم.

مشهدی آقایی ادامه داد: در همان مسابقات در وزن 42 کیلوگرم در سطح استان قزوین و کشور قهرمان شدم و همین باعث شدم که در کشتی بمانم. اولین مربی من مرحوم سید کریم مومنی بود. او تیم بسیار خوبی را تشکیل داده و تیم ما چندین سال در سطح کشور اول و دوم بود. بعد از آن کشتی را ادامه دادم و عضو تیم ملی شدم.

وی ادامه داد: با تیم ملی در بازی های آسیایی دهلی نو حضور داشتم، دو سال قهرمان 35 تا 40 ساله های جهان بودم همچنین قهرمان جام بین المللی تختی و قائد اعظم پاکستان شدم. بعد از آن وارد دنیای مربیگری شده و  مربی تیم ملی در جام جهانی اسپوکن آمریکا و در مسابقات قهرمانی آسیا بودم.

او که در عرصه ورزش مسئولیت هایی نیز داشته، اضافه کرد: بعنوان مدیرکل ورزش قزوین خدمت کردم و مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی و رئیس کمیته پیشکسوتان به مدت 24 سال بودم.

 

مشهدی آقایی در خصوص کشتی قزوین اظهار داشت:  قزوین جزو استان هایی است که قهرمان جهان و المپیک چون مهدی یعقوبی نائب قهرمان المپیک و احسان لشگری سوم جهان و المپیک را به کشتی کشور معرفی کرده است و پتانسیل خوبی در کشتی دارد. کشتی قزوین در دوران حبیب الله بلور دو سال قهرمان کشور شد؛ ولی متاسفانه در سال های اخیر افت شدید پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بیشتر این افت را باید در حوزه مدیریتی جستجو کرد. معتقدم خانواده کشتی باید به هم کمک و برای فرزندان خود یعنی کشتی گیرانِ جوان  عاشقانه کار کرده و کنار هم باشند تا بتوانند مسیر مربیانی چون  سید کریم مومنی که قهرمان جهان و آسیا پرورش داد را ادامه دهند. یکسان سازی اهداف مربیان و به روز بودن و توجه به علم کشتی در کشتی امروز اهمیت بسیار دارد.

مشهدی آقایی در خصوص تغییر مقررات و فن ها در کشتی نسبت به گذشته گفت: شرایط امتیازدهی نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته که ممکن است اشکالات و نواقصی داشته باشد اما از بعضی جهات این قوانین و نحوه امتیازدهی بسیار بهتر شده است.

وی افزود: در گذشته منش پهلوانی نیز در میدان کشتی بود ولی امروز کنترل و مدیریت میدان با دانش و علم است. فن امروز در کشتی با دانش همراه است. در گذشته ما با آن قوانین قهرمان می شدیم و امروز نیز خود را به روز کرده و پیش می رویم. ما مقررات را دنبال می کنیم و نظر فدراسیون جهانی  برایم ما مهم است. خوشبختانه امروزه به رده های پایه چون نوجوانان توجه بسیار است و قهرمانی چون یزدانی از همین رده سنی بالا آمده اند.

این پیشکسوت در خصوص اقدامات صندوق حمایت به ویژه مراسم های تجلیل گفت: این مراسم ها یکی از اقدامات برجسته و موثر صندوق حمایت است. پیشکسوتان در مراسم های تجلیل در کنار هم جمع می شوند مورد توجه و احترام هستند یکدیگر را می بینند.  دکتر ابطحی به دنبال اقدامات نوینی در صندوق حمایت است که امیدواریم مورد توجه و حمایت مسئولین ورزشی کشور از جمله وزیر ورزش باشد.

محمد مشهدی آقایی متولد دوازدهم اسفند سال 1339 قزوین است. او علاوه بر حضور موثر در کشتی کشور سال ها در عرصه مدیریت نیز حضور داشته است.