برگزاری مراسم تشییع زنده‌یاد غفوری‌زاده با حضور وزیر ورزش و جوانان

مراسم بدرقه پیکر زنده‌یاد حسین غفوری‌زاده، قهرمان سابق دوومیدانی آسیا روز گذشته در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح روز گذشته (سه شنبه 27 اردیبهشت ماه)، مراسم بدرقه و تشییع پیکر مرحوم حسین غفوری‌زاده از قهرمانان سابق دوومیدانی ایران و آسیا با حضور وزیر ورزش و جوانان و جمع زیادی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف و علاقمندان به این مرحوم برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان هم در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده این مرحوم و جامعه ورزش گفت: مرگ حق است. امروز هم یکی دیگر از روزهای تاریخی ورزشگاه پیر پایتخت است. اکنون در حضور شما مراسم بدرقه و به قول خودمان در دوومیدانی دور آخر وداع و خط پایان یک قهرمان مردمی، افتاده، بدون حاشیه، دستگیر و نوع دوست برگزار می‌شود. او قهرمان اخلاق و دلسوز همه بود. ناصح بود و مدافع حق. رک بود و حرفش را می‌زد. به زندگی خودش هم توجه داشت. مرگ حق است اما چگونه زیستن و چگونه رفتن مهم است. من اگر برای ادای احترام اینجا هستم و صحبت می‌کنم فقط بخاطر دستوری است که بزرگان دادند و انصافا حق بود که عزیزان بزرگ‌تر مطالبی را عرض می‌کردند.

دکتر سجادی افزود: مرحوم غفوری‌زاده دغدغه داشت که ورزشکار دستش در جیب خودش باشد. اینکه به فکر دیگران باشد جزوی از خصلت ایشان بود و این خصلت با شخصیت این مرحوم عجین شده بود. کسی که رفتنش ما را خیلی سوزاند، مرحوم انتظاری بود. همه می‌دانیم که مرحوم غفوری‌زاده بعد از مرحوم انتظاری چه کرد. او پیشکسوت دوومیدانی نبود، پیشکسوت ورزش بود. حضور آقای عابدزاده، حضور آقای منصوریان و دیگر عزیزان در این مراسم نشان‌دهنده جایگاه ایشان بود.

پس از صحبتهای پیشکسوتان و وزیر ورزش و جوانان، پیکر مرحوم غفوری‌زاده در ورزشگاه شیرودی دور وداع را زد.

با هماهنگی انجام شده قرار بود پیکر مرحوم غفوری‌زاده در قطعه نام‌آوران دفن شود اما بخاطر وصیت این مرحوم برای دفن در مزار خانوادگی در قطعه ٧٠ بهشت زهرا (س)، پیکر این مرحوم در این قطعه آرام می‌گیرد.