اعزام ۴ رشته اسکیت به بازیهای آسیایی هانگژو چین

دبیر فدراسیون اسکیت از اعزام ۴ رشته سرعت، نمایشی، فری استایل و اسکیت برد به بازیهای آسیایی هانگژو خبر داد و گفت: در رشته‌های سرعت و فری استایل شانس زیادی برای مدال آوری در هانگژو چین داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، حمیدرضا بخارایی در گفت‌وگو با ایسنا، از اعزام ورزشکار در چهار رشته به بازیهای اسکیت جهانی در آرژانتین خبر داد و گفت: این مسابقات آبان ماه در آرژانتین برگزار می‌شود که با توجه به حضور ۴ رشته سرعت، نمایشی، فری استایل و اسکیت برد در بازیها آسیایی هانگژو چین سعی داریم در این رشته‌ها در مسابقات جهانی حضور داشته باشیم تا ضمن ارزیابی و محک ورزشکاران، تیم خوبی را نیز برای بازیهای آسیایی آماده کنیم.

وی گفت: هر چند تغییر زمان برگزاری بازیهای آسیایی هانگژو چین شوک بزرگی برای ورزشکاران ما بود، اما سعی کردیم آمادگی بازیکنان را با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم حفظ کنیم تا بهترین عملکرد را در چین داشته باشیم.

بخارایی در پاسخ به این پرسش که در کدام رشته‌ها وضعیت اسکیت‌بازان برای کسب مدال در بازیهای آسیایی امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: در رشته‌های سرعت و اسکیت برد وضعیت ورزشکاران راضی کننده است و شانس زیادی برای کسب مدال داریم.

وی یکی از مشکلات این رشته را کمبود تجهیزات به ویژه در بخش سخت افزاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود تجهیزات در بخش چرخ اسکیت و بلبرینگ روبرو هستیم که امیدوارم با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان این مشکل برطرف شود و ورزشکاران بدون دغدعه و با بهترین تجهیزات عازم بازیهای آسیایی شوند. در حال حاضر هر دست چرخ اسکیت ۷ میلیون هزینه دارد که امکان تامین آن برای فدراسیون که ۱۲ رشته ورزشی را تحت پوشش دارد، امکانپذیر نیست.

دبیر فدراسیون در پایان از برگزاری مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در رده نونهالان، ۱۲ و ۱۳ شهریور و مرحله پایانی مسابقات لیگ اسکیت سرعت ۲۱ و ۲۲ مهر در آکادمی اسکیت آزادی خبر داد.