مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا

برتری نفس‌گیر هندبالیست‌های ایران مقابل عربستان/جدال ایران - کره در فینال آسیا

تیم ملی هندبال پسران نوجوان ایران در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا مقابل عربستان به برتری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل ازایسنا، شاگردان رحیمی‌زاده در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان، مقابل عربستان به میدان رفتند. آنها در پایان ۶۰ دقیقه با نتیجه ۲۴ بر ۲۴ به تساوی رسیدند تا بازی به وقت اضافه بکشد. 

در پایان وقت اضافه اول بازی با نتیجه ۲۹ بر ‌۲۹ به تساوی رسید و در وقت اضافه دوم تیم ایران توانست با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ پیروز میدان شود. هندبالیست‌های ایران در یک دیدار نفس‌گیر توانستند به فینال این مسابقات راه یابند.

تیم ملی ایران در دور گروهی این مسابقات با بحرین، هند، کره جنوبی و ازبکستان هم‌گروه بود که مقابل کره جنوبی شکست خورداما مقابل هند، ازبکستان و بحرین به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و با برتری مقابل عربستان به فینال رسید و مدال ایران قطعی شد. 

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی نیز کره جنوبی و ژاپن مقابل یکدیگر به میدان رفتند و کره توانست با حساب ۲۳ بر ۲۱ به برتری برسد. با این حساب دیدار فینال میان تیم ایران و کره انجام خواهد شد.

همچنین در این روز تیم عراق با حساب ۳۷ بر ۲۶ مقابل هند پیروز شد و در رده نهم ایستاد. امارات نیز در رده یازدهم قرار گرفت.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران تاکنون دو بار به دیدار نهایی آسیا راه یافته که یک‌بار توانسته عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.