سرپرست هیات کشتی خراسان رضوی: اولویت برنامه ها تربیت و پرورش استعدادهای پایه است/ تلاش می کنیم کشتی خراسان رضوی به روزهای اوج بازگردد

اسماعیل حسن زاده تاکید کرد اولویت برنامه های هیات کشتی خراسان رضوی تمرکز بر رده سنی پایه و تربیت و پرورش قهرمان از نونهالی است.

 حسن زاده سرپرست هیات کشتی استان خراسان رضوی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، گفت: ورزش کشتی یکی از مورد علاقه ترین ورزش ها در کشور ما است و با توجه به مدال آوری این رشته در آوردگاه های جهانی و المپیک حساسیت و پیگیری مردم نسبت به آن بیشتر است. از آنجایی که کشتی بسیار مورد اقبال و استقبال خانواده هاست، کار و برنامه ریزی برای رده سنی پایه کمتر مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت ها و برنامه ها در کشتی استان بیشتر بر شهر مشهد بوده، افزود: ما تلاش کردیم برنامه ریزی هایمان در ادامه به سمتی باشد که کشتی در شهرستان ها نیز شکوفا شود و رشد کند و تنها تمرکز بر کشتی مشهد نباشد. این کار از چند جنبه حائز اهمیت است، یکی اینکه با توجه به اهمیت این رشته در شهرهای دیگر نیز استعداد یابی و قهرمان پروری می شود.

حسن زاده ادامه داد: کشتی مشهد در سطح استان هیچ رقیبی نداشت و همین باعث شده بود همیشه در مسابقات استانی پیشتاز باشد و به دلیل نبود مسابقات با سطح رقابت با کیفیت و بالا در استان، در میدان های کشوری بسیار ضعیف حاضر می شد،  به همین منظور ما استان را به هشت منطقه تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: این مناطق موظف هستند هر هفته تمرین کشتی مشترک داشته باشند و هر ماه مسابقات انتخابی برگزار کنند، قرار است لیگ استانی را برگزار کنیم زیرا معتقدیم با فعال کردن شهرستان ها علاوه بر مشهد کل استان نیز در کشتی قدرتمند خواهد شد.

سرپرست هیات کشتی خراسان رضوی با بیان اینکه کشتی خراسان رضوی زمانی مهدِ نامداران و قهرمانان ایران بود، اظهار کرد: استان خراسان در کنار مازندران و تهران همواره به عنوان قطب اصلی کشتی کشور مطرح بوده است و بزرگانی چون احمد وفادار، محمد خادم، حمید توکل، امیررضا و رسول خادم، امیر توکلیان، مجید خدایی و... را به کشتی ایران معرفی کرده است..مجموعه سعدآباد ( سالن صحرایی) در دهه هفتاد پایگاه قهرمانی بود و برای تمرین از تهران و مازندران به آنجا می آمدند.

حسن زاده بیان کرد: به دلایل متعددی کشتی خراسان رضوی و مشهد دچار رخوت شده و از آن دوران فاصله گرفته است. تمام تلاش ما این است که به آن دوران بازگردیم. استان خراسان رضوی استعدادهای بسیار و ظرفیت بالایی از نظر جسمی و ذهنی در کشتی دارد و امیدواریم به آن چه شایسته است برسد.

وی با اشاره به اینکه حمایت های فدراسیون کشتی از هیات های استان ها خوب است، تصریح کرد: یکی از تیم های ما در لیگ دسته اول توانسته به مرحله نهایی برسد ولی ما به حضور اسپانسر در این رشته بسیار نیاز داریم.تنها در خواست ما از فدراسیون این است که در برخی قوانین از جمله قوانین لیگ بازنگری شود و نواقص رفع شود از جمله در حوزه قراردها و مسائل مالی تا بتوانیم با ضمانت اجراییِ قوانین اسپانسرها را نیز به حضور در کشتی دلگرم کنیم.

سرپرست هیات کشتی خراسان رضوی در پایان گفت: پیشکسوتان سرمایه های کشتی بوده و مورد احترام بنده و همکارانم در هیات کشتی خواهند بود.

اسماعیل حسن زاده از اردیبهشت ماه امسال سرپرست هیات کشتی استان خراسان رضوی شده است. او دو سال و نیم بعنوان رئیس هیات کشتی تربت حیدریه فعالیت داشته است.