قهرمانی تیم های ملی تکواندوی نوجوانان ایران در آسیا

تیم های ملی تکواندو ایران در ۲ گروه دختران و پسران، عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندو قاعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل ازایسنا، یازدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا که از روز جمعه چهارم شهریورماه با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از ۲۸ کشور به میزبانی ویتنام در شهر «هوشی مینه» آغاز شده بود، عصر روز گذشته شنبه پنجم شهریور ماه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در هر ۲ گروه دختران و پسران به پایان رسید.

آینده سازان شایسته کشورمان در مجموع با کسب ۱۱ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کردند.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات با ۱۸ تکواندوکار حضور پیدا کرد که ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی، امیر حسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی، فرشته فتحی، ساغر مرادی و الهام حقیقی صاحب  مدال ارزشمند طلا شدند، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست ۲ مدال نقره، یاسین ولی زاده  و محمدامین کارساز هم ۲ مدال برنز برای تیم ایران کسب کردند.

در گروه پسران ایران با کسب  ۵ نشان طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بالاتر از تیم های کره جنوبی و چین بر بام آسیا ایستاد. در گروه دختران نیز ایران با ۶ مدال طلا قهرمان؛ تیم های چین و کره جنوبی نیز دوم و سوم شدند.

همچنین با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، راضیه آقاجانپور سرمربی گروه دختران و وحید عبداللهی سرمربی گروه پسران تیم ملی نوجوانان عنوان برترین مربی را به دست آوردند.

امیرحسین ملکی نماینده ایران که در این رویداد مدال ارزشمند طلا را بر گردن انداخت، نیز به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.