اعلام رنکینگ برترین فرنگی‌کاران جهان/ محمدرضا گرایی و ساروی صدرنشین شدند

رنکینگ نهایی برترین فرنگی‌کاران جهان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، رنکینگ نهایی برترین کشتی‌گیران جهان برای حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان را، در دو رشته کشتی فرنگی و آزاد اعلام کرد.
در کشتی فرنگی محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم در صدر قرار دارند، محمدعلی گرایی در رده دوم وزن ۷۷ کیلوگرم جای گرفته است، پژمان پشتام در رده سوم وزن ۸۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در رده چهارم وزن ۷۲ کیلوگرم و امین میرزازاده در رده هفتم وزن ۱۳۰ کیلوگرم جای دارند.

پیش از این رنکینگ برترین آزادکاران جهان برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان اعلام شده بود که از ایران حسن یزدانی در ۸۶ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم در صدر قرار گرفتند، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم در رده دوم جای گرفت و امیرحسین زارع نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در رده سوم قرار دارد. همچنین علیرضا سرلک در رده چهارم وزن ۵۷ کیلوگرم جای گرفت و امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان نیز در رده پنجم اوزان ۷۰، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم، قرار گرفتند.

بر اساس قانون رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، نفرات اول تا چهارم رنکینگ تا نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان برابر هم قرار نمی‌گیرند و در صورت راهیابی به نیمه‌نهایی نفرات اول و چهارم رنکینگ به مصاف هم می‌روند و نفرات دوم و سوم نیز رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به این ترتیب نفرات اول و دوم رنکینگ تا فینال به یکدیگر برخورد نمی‌کنند.

همچنین در مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی جهان، نفرات اول با هشتم، چهارم با پنجم، دوم با هفتم و سوم با ششم، در صورت راهیابی به مصاف یکدیگر می‌روند و زودتر از یک‌چهارم نهایی برابر هم قرار نمی‌گیرند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ۱۹ تا ۲۷ شهریور به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می‌شود.