برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

۱۰ آزادکار ایران در رقابت‌های جهانی صربستان، از صبح فردا به مدت ۲ روز با شبیه‌سازی رقابت‌های قهرمانی جهان ابتدا وزن‌کشی می‌کنند و سپس هر کدام طی 2 روز در 7 مبارزه به میدان می روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در تصمیمی که تاکنون در کشتی ایران سابقه نداشته است، اقدام به شبیه سازی رقابت‌های قهرمانی جهان در فاصله 20 روز تا آغاز این رقابت‌ها خواهد کرد.

بر این اساس آزادکاران اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی در رقابت‌های جهانی، صبح فردا (پنج‌شنبه) به صورت نمادین در مراسم وزن‌کشی شرکت می‌کنند، سپس پس از استراحت و تغذیه، به مصاف رقبای خود می‌روند.

بر اساس طرح کادر فنی همه کشتی‌گیران اعزامی به مسابقات جهانی بدون توجه به برد یا باخت در این مبارزه‌ها، در مجموع 7 مبارزه برگزار می‌کنند که 3 مبارزه صبح فردا، 2 مبارزه عصر فردا و 2 مبارزه نیز بعد از ظهر جمعه برای هر کشتی گیر برگزار می‌شود که یک مبارزه نیز از رقابت‌های جهانی بیشتر خواهد بود.

هدف کادر فنی از شبیه‌سازی مسابقات جهانی این است که میزان قوای بدنی و استقامت کشتی گیران مورد بررسی قرار گیرد. همچنین کشتی‌گیران در برخی مبارزه‌ها بر اساس تصمیم کادر فنی با کشتی‌گیران سنگین‌تر یا سبک‌تر از خود مبارزه خواهند کرد.

به عنوان مثال حسن یزدانی نیز در مبارزه‌های صبح فردا به مصاف وفایی‌پور، شریعتی و مصطفوی می‌رود.

مسابقات فردا از صبح آغاز و تا ظهر ادامه خواهد داشت، سپس رقابت‌ها از بعد از ظهر از سر گرفته می‌شود تا نفرات راه یافته به فینال مشخص شوند. بعد از ظهر روز جمعه نیز طبق برنامه رقابت‌های قهرمانی جهان، رقابت های نهایی برگزار خواهد شد.