تجلیل صندوق حمایت از سه اسطوره ورزش/ دکتر ابطحی: جوانان باید شما بزرگان ورزش را بشناسند و قدر شما را بدانند

صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مراسم تجلیل از سه اسطوره ورزش کشور در رشته های بوکس، کشتی و فوتبال را در محل خانه پیشکسوتان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، ظهر امروز (سه شنبه، بیست و یکم تیرماه) مراسم تجلیل از اسطوره های بزرگ ورزش ایران مهدی هویت دوست پیشکسوت بوکس، رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی و مهدی مناجاتی پیشکسوت فوتبال با حضور دکتر سید مصطفی ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت، دکتر برنا فیروزی معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت ورزش و جوانان، اعضای هیات مدیره صندوق و جمع زیادی از پیشکسوتان نام آور با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هتل ورزش (خانه پیشکسوتان ورزش) برگزار شد.


 


دکتر ابطحی: جوانان باید شما بزرگان ورزش را بشناسند و قدر شما را بدانند

دکتر ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در این مراسم گفت: خیلی خرسندم که بار دیگر این افتخار نصیب من شد بعنوان خادم شما در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور میزبان شما برای دهمین نشست تجلیل از اسطوره های ورزش کشور و گوهران درخشان این مرز و بوم باشم.
دکتر ابطحی افزود: : متاسفم که از جلسه قبل تا جلسه امروز مدت زیادی طول کشید. علی رغم تلاش ما مشکلاتی بود، عده ای می خواستند ما را از این کار پشیمان کنند و جمع شما را پریشان؛ اما به فضل و کرم الهی جمع ما رونق و صفای بیشتر گرفت و هم خادمان شما در صندوق کمربند همت را بسته اند و آستین تلاش را بالا زده اند تا بتوانند خدمتی بسزا به شما خسروان عرصه ورزش و شهریاران ملک ورزش انجام دهند.
وی ادامه داد: در این نشست از سه بزرگ تجلیل می شود که خالقان لحظه های ناب و شاد برای کشور بودند. تا امروز از 8 اسطوره فوتبال، 8 اسطوره کشتی، یک اسطوره وزنه برداری، دو اسطوره دوومیدانی، یک اسطوره شنا، یک اسطوره تنیس روی میز، یک اسطوره والیبال و دو اسطوره بوکس تجلیل شده است.

ابطحی با تاکید بر اینکه مسیر طولانی در راه ادای وظیفه به شما بزرگان داریم، ادامه داد: امیدواریم سال های سال جلسات متعدد داشته باشیم و دین خود را به شما ادا کنیم. شما که لحظات به یادماندنی برای ملت خلق کردید. جوانان باید شما را بشناسند و قدر شما را بدانند. ملتی که برای صید آینده قدم بر می دارد هرگز نمی تواند نسبت به میراث گذشتگان بی اعتنا باشد و از بزرگان گذشته خود برای امروزیان تعریف و تمجید کند.

ابطحی افزود: پاسداشت گذشتگان که شما نمونه ای از آن هستید وظیفه اداری، انسانی و اخلاقی صندوق حمایت است. ما خود را وامدار تلاش های ذیقیمت شما در این عرصه می دانیم. نجابت، اصالت و شرافت شما در برخوردها مشهود است. شما با وجود نام آوری تان با فروتنی کنار صندوق و وزارت ورزش هستید.

وی گفت: وقتی باخبر شدم آقای احتشام زاده کسالت دارد تماس گرفتم تا امروز عصر بعد از مراسم به ملاقات ایشان بروم اما پسرشان معتقد بود پدرم اگر در مراسم حضور پیدا کند با دیدن دوستان و هم قطارانش حالش بهبود پیدا خواهد کرد. یادم هست برای مراسم تجلیل آقای حسن حبیبی، ایشان هم از بیمارستان به جمع ما آمدند ولی با حال خوب از مراسم تجلیل به خانه شان رفتند. معتقدم با محبت، همیاری و کنار هم بودن می توان حال افراد را خوش و این وظیفه ما است.

مدیرعامل صندوق حمایت تاکید کرد: در این کار ما بذل محبت می خواهیم. باید باران باشیم و به یکدیگر گوهر ببارانیم. شما مثل باران پرطراوت هستید که بر زمین شوره زار جوانان این سرزمین می بارید. سلامتی و عزت روزافزون از خداوند برای شما امید داریم و امیدواریم ادامه راه شما نسل های ورزیده، آموزش دیده و افتخار آفرین در آوردگاه های آسیا و جهانی و المپیک باشد.
ابطحی با بیان اینکه بسیار خرسندم شما در خانه خود، خانه پیشکسوتان جمع شده اید، گفت: در چند روز آینده اگر کرونا اجازه بدهد جشن تولد شما را می گیریم. همچنین تلاش می کنیم در تجلیل های بعدی در کنار شما، خانواده و فرزندانتان نیز حضور داشته باشند. این مراسم از آن شماست و ما خدمتگزار شما هستیم.

وی با بیان اینکه دکتر سجادی وزیر ورزش به علت کسالت نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند، گفت: وزیر سلام خود را به شما ابلاغ کردند.
ابطحی ادامه داد: خوشبختانه با حضور مدیران برجسته ای در وزارت ورزش و صندوق حمایت از جمله شخص خود وزیر، معاون وزیر آقای فیروزی هیات مدیره همراه و دلسوز در صندوق فضای کاری بهتری ایجاد شده است.


 


مقصودی: در 62 سال حضورم در ورزش چنین مراسم تجلیلی ندیدم

منوچهر مقصودی یکی از پیشکسوتان بوکس در این مراسم در خصوص مهدی هویت دوست گفت: در 62 سال حضورم در ورزش چه قبل انقلاب و چه بعد از آن ندیدم سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک از پیشکسوتان چنین تجلیلی کرده باشد.

وی افزود: البته کمیته ملی المپیک دو سال است که به تجلیل از پیشکسوتان و ساخت تندیس از آن ها می پردازد؛ اما دکتر ابطحی کار بزرگی را آغاز کرده اند که در شان پیشکسوتان است. مراسم های تجلیل شاید تاثیر مالی چندانی نداشته باشد؛ اما از لحاظ معنوی بسیار موثر است.

مقصودی با بیان اینکه پیشکسوتان الگویی برای آینده و ترقی جوانان هستند، گفت: مهدی هویت دوست قهرمان اخلاق است. او سال ها قهرمان و کاپیتان تیم ملی، قهرمان ارتش جهان و آسیا بود و مدال های بسیار داشت و همیشه بعنوان سرپرست در کنار تیم ملی بوکس حضور داشته است.
 


 



هویت دوست: جوانان با دیدن مراسم های تجلیل به حضور در ورزش تشویق می شوند

مهدی هویت دوست در مراسم تجلیل از خود گفت: این مراسم محفل بزرگان است و خیلی برای من مهم بود که از من بعنوان یک ورزشکار کوچک چنین تقدیری شد.

وی ادامه داد: از دکتر ابطحی تشکر می کنم که چنین فرصتی را فراهم آورد بعد از این مراسم حتما به خانواده ام خواهم گفت که من هنوز در یادها هستم و فراموش نشده ام. امیدوارم این برنامه ها تداوم داشته باشد و جوان ها با دیدن این تجلیل ها به حضور در ورزش تشویق شوند و بدانند که بعد از ورزش و بازنشستگی مورد توجه خواهند بود.

هویت دوست گفت: از رئیس فدراسیون بوکس آقای ثوری سپاسگزارم که در این مراسم حضور داشت تا حق پیشکسوتان بوکس ادا شود.

مهدی هویت دوست متولد 1324 تهران است. او در سال های 43، 44 و 45 قهرمان بوکس کشور شد. هویت دوست سال ها کاپیتان تیم ملی بوکس ایران بود و در کارنامه خود قهرمانی آسیا و همچنین نائب رئیسی فدراسیون بوکس را دارد.
 


 



طالقانی: مردم ایران با نام این بزرگان زندگی کرده اند

محمد طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: این روزها ورزشکاران قدیمی که زمانی افتخار این کشور بودند و پرچم این کشور را در جهان بالا برده اند خیلی خریدار ندارند و یادی از آن ها نمی شود. خوشحالم که چنین مراسمی برای بزرگداشت آن ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ما در ورزش ایران چهره های تابناک بسیاری داریم، افزود: مردم ایران با این نام ها زندگی کردند، دوستشان دارند و به آن ها افتخار می کنند و باید از وجود آن ها استفاده کرد. امروز در این مراسم از سه چهره برجسته تقدیر می شود. من به سرهنگ هویت دوست ارادت قلبی دارم. مهدی مناجاتی انباشته از عشق به کشور، پهلوان و مرد روزهای سخت است.

طالقانی ادامه داد: جنس کشتی همیشه فاخر و مدال هایش بزرگ است و هیچ رشته ای یارای مقابله با آن را ندارد. من روزهایی که رحیم علی آبادی با دوچرخه دور تهران را می راند تا وزن کم کند، یادم است. او یکی از بهترین و بزرگترین مدال ها را برای کشتی ایران گرفته و همیشه فروتنانه به کشتی خدمت کرده است.

علی آبادی: از دکتر ابطحی برای برگزاری چنین مراسمی سپاسگزارم

رحیم علی آبادی در مراسم تجلیل از خود گفت: از دکتر ابطحی برای ترتیب دادن چنین مراسمی تشکر می کنم. امیدوارم مسئولین شرایطی را فراهم کنند تا جوانان به راحتی و با کمترین هزینه بتوانند به صورت حرفه ای ورزش کنند.

رحیم علی آبادی متولد 1321 اردبیل است. او دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ و مدال طلای بازی های آسیایی 1974 در رشته کشتی فرنگی است. علی آبادی کسب مدال نقره و برنز مسابقات جهانی را نیز در کارنامه دارد. او مربی تیم ملی فرنگی به همراه محمد پذیرایی در سال ۱۹۸۳ در تهران و سرپرست تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقه‌های جهانی فرانسه بود.
 


 



حسین فرکی: مهدی مناجاتی یکی از بزرگان ورزش است

حسین فرکی از پیشکسوتان فوتبال و بازیکن سابق پاس در خصوص مهدی مناجاتی گفت: مهدی مناجاتی یکی از بزرگان ورزش است و من سال ها افتخار شاگردی ایشان را داشتم و برای وی آرزوی سلامتی می کنم.
وی تاکید کرد: خوشحالم که در این مراسم بزرگان مکتب پاس دوباره در کنار هم جمع شده اند. مناجاتی نیز یکی از بزرگان مکتب پاس است. باشگاه پاس اثرات مثبتی در فوتبال و ورزش های دیگر داشته است.
 


 


مناجاتی: این روز برایم به یادماندنی است

مهدی مناجاتی در مراسم تجلیل از خود گفت: بسیار خرسندم که در چنین روزی در کنار بزرگان هستم و این روز به یاد ماندنی را فراموش نخواهم کرد. از صندوق حمایت و دکتر ابطحی برای چنین روزی سپاسگزارم.

مهدی مناجاتی متولد 1325 تهران است. او سابقه بازی در باشگاه فوتبال پاس تهران را دارد. مهدی مناجاتی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در لیک آزادگان سال ۱۳۷۷–۱۳۷۸ بود. مناجاتی سابقه ۱۲ بازی و یک گل ملی در کارنامه دارد و در سال 1368 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بوده است.


 


در این مراسم بزرگانی چون امیر احتشام زاده، نادر لطیفی، منصور برزگر، اصغر شرفی، پرویز عرب، محمدرضا طالقانی، حسن روشن، رضا عادلخانی، اکبر حیدری، علی پاکیزه جم، حمید استیلی، محمد صادقی، حسین فرکی، محمد دلیریان، مجید حلوایی، عباس نمازیان، ناصر ابراهیمی، محمود میران، بهنام محمودی، اله مراد زرینی، سلمان حسام، علی جباری، مائیس میناسیان، حسین نهرودی، اکبر کارگرجم، هادی نراقی، مجید احتشام زاده، جواد شهلایی، رشید فرهادی، مهدی حاج محمد، مهدی حیدری، داوود میرزایی، آرین فرسیابی، محمود حقیقیان، گودرز حبیبی، عباس جدیدی، نصراله عبداللهی، جلال کریمی، سعید عزیزیان، باقر سپه سالاری، رشید محمدزاده، امیر دلشاد، محمد مشهدی آقایی، علی اکبر جیرسرایی، خسرو نظافت دوست، مهدی محبی و جمعی دیگر از بزرگان ورزش حضور داشتند.


 



 


 


 


 


 

 

  • 16:16
  • 1401/04/21
  • 729