رحیم علی آبادی: عملکرد یک قهرمان او را ماندگار می کند/ مراسم های تجلیل روح قهرمانی را در پیشکسوتان زنده می کند

رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ با تاکید بر اینکه پیشکسوتان نیاز به توجه و مهربانی دارند اظهار کرد: مراسم های تجلیل توسط صندوق روح قهرمانی را در پیشکسوتان زنده می کند.

رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی فرنگی که مدال طلای بازی های آسیایی 1974 تهران را نیز در کارنامه دارد به خبرنگار روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: صندوق حمایت از زمان ریاست دکتر ابطحی جانی دوباره گرفته است و خدمات آن بسیار بهتر و تاثیرگذار تر شده است.

وی در ادامه بیان داشت: امیدوارم قهرمانان و پیشکسوتان این جامعه همیشه مورد توجه، لطف و مهربانی وزارت ورزش باشند. مراسم های تجلیلی که توسط صندوق برگزار می شود نشان دهنده این است که قهرمانان دیروز فراموش نشده اند. ما پیشکسوتان دلمان به همین مراسم‌ها و دورهمی‌ها خوش است.

علی آبادی همچنین گفت: امیدوارم این مراسم ها تداوم داشته باشد. بسیاری از قهرمانان خیلی از چیزها را به‌واسطه ورزش به دست آورند و خیلی‌ها هم در راه ورزش خیلی از چیزها را از دست داده اند، خاطرات تلخ و شیرین یک قهرمان بسیار است. امیدوارم تا قهرمان‌ها زنده هستند و به دلیل کهولت سن دچار آلزایمر و بیماری‌های دیگر نشده‌اند که خاطرات و حتی خودشان را فراموش کنند از آنها یاد شود. باز هم از دکتر ابطحی به خاطر برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان به زیبایی هرچه تمام تشکر می کنم.


 



این پیشکسوت با بیان اینکه " زمانی که مدال میگیری زمانی که اسم و رسمی بین مردم پیدا می کنی مسئولیتت چندین برابر می شود و افراد نسبت به آدم توقع زیادی پیدا می کنند" گفت: بعضی از آشنا ها بچه هایشان را که در این اوضاع بیکاری دنبال کار هستند به من می سپارند و از اینکه نمی توانم کاری انجام دهم خیلی ناراحت می شوم، راستش برای یک قهرمان خیلی عذاب آور است که کسی کاری او بخواهد و نتواند انجام دهد. امیدوارم همه جوان ها بتوانند شغل ایده آل و راه آینده اشان را پیدا کنند.

علی آبادی درباره بهترین دستاورد خود در سال های زندگی اش گفت: بهترین دستاورد من همین است که به نوعی به ما الگوی جامعه می گویند و برای جوان ها تبدیل به یک سمبل شده ایم و این خودش نعمتی است، هر کس که قهرمان می شود یک سمبل می شود و همین باعث می شود جوان ها انگیزه پیدا کنند و به سمت ورزش بیایند و پدر و مادرها امروزه با این همه آسیب های اجتماعی که وجود دارد باید خیلی مواظب بچه های خود باشند.

این پیشکسوت درباره اینکه " چه چیزی عامل ماندگاری یک قهرمان می شود" اظهار کرد: چیزی که یک قهرمان را ماندگار می کند عملکرد او در اجتماع است، هر انسانی نباید زیاد شعار دهد و باید با عملکرد خود ثابت کند، زورآزمایی جای خودش را دارد اما حرکت خود قهرمان پشتوانه ی مدالش است مانند پوریای ولی و تختی، مثل کسانی که با ناملایمات ساختند و به این حد رسیدند.


 



 

 

 

  • 07:49
  • 1401/03/28
  • 997