تلاش مردان گلبالیست برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس بعد از ۸ سال دوری

سرمربی تیم ملی گلبال مردان گفت: با توجه به این که تیم ملی گلبال مردان به دلیل عدم کسب سهمیه دو دوره حضور در پارالمپیک را از دست داده است، سعی داریم این بار حضور خود را در پارالمپیک پاریس مسجل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، بهمن دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام تیم ملی گلبال مردان به مسابقات جهانی پرتغال، اظهار کرد: مسابقات جهانی گلبال از ۱۷ تا ۲۷ آذر در پرتغال برگزار می‌شود که تیم ما برای انجام کلاس بندی بین المللی و انجام دو دیدار تدارکاتی ۱۳ آذر راهی این رقابت ها خواهد شد.

وی گفت: این مسابقات با حضور ۱۶ تیم جهان برگزار می‌شود که ایران با کلمبیا، مصر، آرژانتین، آمریکا، چین، لیتوانی و اوکراین همگروه است و شرایط بسیار سختی برای صعود از گروه خود و قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر جهان خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی گلبال مردان درباره علت عدم حضور بانوان در مسابقات جهانی پرتغال، خاطرنشان کرد: تیم مردان سال گذشته در مسابقات آسیایی بحرین نایب قهرمان شد و سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرد اما تیم زنان از کسب سهمیه بازماند. تلاش بر این است بعد از دو دوره که پارالمپیک ریو و توکیو را از دست دادیم، بعد از ۸ سال سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کنیم.

دوستی پیرامون این پرسش که چقدر امیدوار به کسب سهمیه در مسابقات جهانی هستید، گفت: با توجه به همگروهی با تیم‌های برتر دنیا شرایط سختی برای صعود و راهیابی به جمع ۴ تیم برتر دنیا داریم، البته بازیکنان ما از نظر تکنیک، تاکتیک و شرایط بدنی وضعیت خوبی دارند و با تحولاتی که در تیم بعد از حضور من در تیم ایجاد شد، امید زیادی برای راهیابی به فینال داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر تیم از نظر روانی آماده شرکت در این مسابقات است، افزود: یکی از موضوعاتی که همیشه به آن تاکید دارم حضور روانشناس در کنار تیم است و از این نظر تا امروز مشکل خاصی نداشتیم و تیم از بعد روانی آماده شرکت در مسابقات جهانی است، البته حضور روانشناس در کنار تیم زمانی تاثیر مثبت دارد که در جریان مسابقات نیز همراه تیم باشد که متاسفانه شرایط اعزام روانشناس، بدنساز و آنالیزور همراه تیم وجود ندارد.

دوستی خاطرنشان کرد: هر چند فرصت کمی برای آماده‌سازی تیم گلبال مردان برای شرکت در مسابقات جهانی داشتیم، اما بازیکنان ثابت کرده‌اند که در شرایط سخت همواره بهترین نتیجه را کسب کرده‌اند.

وی در پایان پیرامون این پرسش که اگر شرایط کسب سهمیه در پرتغال را نداشته باشید، آیا فرصت دیگری برای کسب سهمیه دارید یا خیر؟ گفت: دو تورنمنت دیگر در سال آینده پیش‌رو داریم که می‌توانیم دوری ۸ ساله خود را از پارالمپیک در این دو تورنمنت جبران و سهمیه را کسب کنیم.

  • 14:10
  • 1401/09/01
  • 397