رییس انجمن جودو نابینایان: قهرمانی‌مان در باکو دور از انتظار بود

رییس انجمن جودو نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به کسب ۳ مدال طلا و یک نقره و عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان باکو برای نخستین بار گفت: عملکرد جودوکاران نابینا و کم بینا در باکو دور از انتظار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، علیرضا امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان باکو که انتخابی پارالمپیک پاریس نیز بود بالاترین امتیاز را برای کسب سهمیه پارالمپیک داشت که با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره توسط میثم بنی طبا در وزن ۶۰ کیلوگرم، وحید جدی۷۳ کیلوگرم، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم برای اولین بار قهرمان جهان شدیم و بالاترین امتیاز را جودوکاران کسب کردند.

وی درباره علت عملکرد ضعیف امید جعفری و کسب جایگاه هفتم در این تورنمنت گفت: وی عملکرد ضعیفی نداشت بلکه برای اولین بار در وزن ۹۰ کیلوگرم در قهرمانی جهان مبارزه می‌کرد و حریف اوکراینی وی قهرمان پارالمپیک بود، به هر صورت امیدوارم در رقابت‌های آینده بتواند در این وزن موفق تر عمل کند.

ریس انجمن جودو نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم مشکل حریف تمرینی دارید یا خیر؟ تصریح کرد: نبود حریف تمرینی مشکل جدی جودوکاران است و ما در هر اردوی تمرینی با چنین مشکلی روبرو هستیم، هر چند کادر فنی همیشه تلاش کرده شرایطی را فراهم کند تا جودوکاران دغدغه‌ای برای پیگیری تمرینات خود نداشته باشند.

امینی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان دارید، خاطرنشان کرد: فعلا برنامه خاصی نداریم و جودوکاران بعد از ۲ هفته استراحت تمرینات خود را آغاز خواهند کرد، البته تا پایان سال تورنمنت برون مرزی دیگری برای تیم ملی پیش‌بینی نشده و سعی داریم با برگزاری اردوهای داخلی، آمادگی جودوکاران را برای شرکت در مسابقات حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: مسابقات قهرمانی جهان باکو فرصت خوبی برای جودوکاران نابینا و کم بینا بود تا ضمن ارتقای رنکینگ خود، کلاس بندی بین‌المللی خود را نیز برای شرکت در رویدادهای آینده تائید کنند.

  • 11:25
  • 1401/08/23
  • 364