لاریجانی رئیس هیات کشتی تنکابن: تنکابن میزبان چهل و دومین دوره جام کشتی آزاد تختی/ جام تختی یکی از مهم ترین رویدادهای بین المللی ورزش کشور است

رئیس هیات کشتی شهرستان تنکابن از آمادگی کامل برای میزبانی چهل و دومین دوره جام بین المللی کشتی آزاد جهان پهلوان تختی در روزهای آتی خبر داد.

سهراب لاریجانی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: جام تختی نوزدهم و بیستم خردادماه در شهرستان تنکابن برگزار خواهد شد و شرایط برای برگزاری مناسب این رقابت ها مهیا شده است.

وی افزود: جام کشتی تختی علاوه بر اینکه یکی از رقابت های مهم انتخابی تیم ملی است، همچنین از رویدادها معتبر بین المللی ورزش کشور نیز می باشد. در این جام کشتی گیران مطرح داخلی و کشتی گیرانی از کشورهای دیگر حضور دارند که به کیفیت این مسابقات می افزاید.

لاریجانی گفت: این مسابقات یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است و 110 تن از بهترین کشتی گیران کشور در آن رقابت می کنند و مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است. از طرفی حضور کشتی گیران خارجی حساسیت بازی ها را بالاتر می برد.


 


رئیس هیات کشتی تنکابن ادامه داد: چند تیم خارجی برای حضور در این جام اعلام آمادگی کرده اند و هم اکنون تیم ارمنستان با 26 کشتی گیر و تیم گرجستان با 17 کشتی گیر در شهر تنکابن حضور داشته و اسکان گرفته اند.

لاریجانی با بیان اینکه در سال 77 نیز تنکابن یکبار دیگر میزبان این رقابت ها بوده است، افزود: در آن دوره از مسابقات 17 تیم خارجی حضور داشتند که با حذف جایزه دلاری، این جام از نظر اتحادیه جهانی کمرنگ شده و تعداد تیم های خارجی داوطلب شرکت در رقابت ها نیز کمتر شده است.

وی در خصوص تقویم این رویداد ورزشی گفت: طبق دستورالعمل، کشتی گیران از عصر روز چهارشنبه ساعت 15 پذیرش می شوند. صبح روز پنج شنبه ساعت 7 تا 7:30 صبح وزن کشی انجام می شود و کشتی گیران از ساعت 10 بر روی تشک می روند.

لاریجانی اضافه کرد: مسابقات روز پنج شنبه و جمعه 19 و 20 خرداد، صبح ساعت 10 تا 14 و عصر ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد و با توجه به اهمیت این جام، 180 دقیقه پخش مستقیم تلویزیونی نیز خواهد داشت. همچنین برای خبرنگاران نیز تا آنجا که در توان بوده تمهیداتی در نظر گرفته شده تا بتوانند گزارش و تحلیل های خود از این مسابقات را به خوبی منعکس کنند.


 



لاریجانی با بیان اینکه به دنبال بهترین شکل میزبانی هستیم، گفت: ما تمام هم و غم خود را برای میزبانی گذاشته ایم تا ترابری، تغذیه، اسکان و شرایط مسابقه به بهترین نحو باشد. تعداد چندین دستگاه اتوبوس کرایه شده، خوابگاه ها و آشپزخانه ها را مجهز کرده ایم تا جامی به یادماندنی و با کیفیت برگزار کنیم.

رئیس هیات کشتی تنکابن ادامه داد: از آنجاییکه استقبال از مسابقات کشتی جام تختی بالاست و از طرفی در فصل مسافرت هستیم و شهر تنکابن شهری توریستی است، یک تلویزیون شهری بزرگ در خارج از سالن، در محوطه باز پیش بینی شده تا اگر علاقمندی نتوانست وارد سالن شود از آن طریق مسابقات را دنبال کند.

وی افزود: در کنار سالن مسابقات، اسکلت یک خوابگاه 8 طبقه از سال 92 زده شده است که امیدواریم برگزاری این مسابقات انگیزه ای برای تکمیل و تجهیز آن باشد. زیرا وجود یک خوابگاه در کنار سالن ورزشی استعداد و پتانسیل برگزاری بهتر مسابقات متعدد را در پی دارد.

لاریجانی از حمایت های دکتر سید شمس الدین حسینی نماینده شهر تنکابن که نگاه ویژه ای به ورزش دارد، تقدیر و تاکید کرد: مسئولین شهر تنکابن از فرماندار تا مدیران اداری همکاری بی دریغ و دور از انتطاری برای برگزاری این جام داشتند که باعث دلگرمی بود.

رئیس هیات کشتی تنکابن در پایان گفت: از دکتر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به خاطر همکاری هایی که داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

  • 13:06
  • 1401/03/16
  • 705