قهرمان کشتی آلیش بانوان آسیا: با وجود ناداوری ها قهرمان آسیا شدیم

سحر غنی زاده که به تازگی با تیم ملی کشتی آلیش بانوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است، گفت: با وجود ناداوری ها قهرمان آسیا شدیم.

غنی زاده در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور درباره حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این مسابقات 31 اردیبهشت ماه و اول خرداد در قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران در دو سبک کلاسیک و آزاد با حریفان خود از کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، مغولستان، ترکمنستان، هند و ژاپن رقابت کردند.


 



وی که در وزن 70 کیلوگرم در دو سبک کلاسیک و آزاد این رقابت ها شرکت کرده بود و با کسب یک مدال طلا و یک نشان نقره عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشت، گفت: ما 28 اردیبهشت به مسابقات اعزام شدیم و مسابقات در 31 اردیبهشت و یک خرداد انجام شد. در روز اول مسابقات من در بخش کلاسیک حریفان خود از قزاقستان، قرقیزستان و مغولستان را شکست داده و در فینال رو به روی حریف ترکمن قرار گرفتم.

غنی زاده ادامه داد: متاسفانه در دیدار فینال با ناداوری 6 تا 8 امتیازِ مسابقه را به من نداده و من را 3 بر 1 بازنده دیدار کردند و مدال طلا به ناحق از من گرفته شد.

وی که در رقابت های سبک آزاد نیز شرکت کرده بود، افزود: مسابقات یک روزه بود و روز بعد در سبک آزاد مسابقه دادم و با رقبایی از قزاقستان، قرقیزستان رو به رو شدم. متاسفانه ناداوری در این مسابقات بسیار محرز بود. در دیدار با حریف قرقیزستان امتیازهای من داده نمی شد و میزبان دو بر یک از من پیش بود که توانستم در 30 ثانیه آخر او را ضربه فنی کرده و به فینال بروم. در فینال نیز حریف ترکمن که روز قبل با ناداوری از من پیش افتاده بود را 7 بر صفر شکست داده و قهرمان آسیا شدم.


 



غنی زاده با اشاره به حضور موفق کشتی گیران زن در رقابت های آسیا گفت: خوشبختانه تیم ملی بانوان با سه طلا، یک نقره و دو برنز در بخش آزاد و با یک مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز در بخش کلاسیک بر سکوی قهرمانی آسیا بایستد و شایستگی های خود را بار دیگر اثبات کند.

وی با بیان اینکه مسئولین وقت نگاه پیگیر و حمایتگرانه ای نسبت به کشتی آلیش دارند، گفت: در بدو ورود تیم ما مورد استقبال مسئولین از جمله رئیس و نائب رئیس هیات قرار گرفت. یکی از دغدغه های ما بعنوان ورزشکار ناداوری و حق خوری هایی است که در رقابت های بین المللی نسبت به تیم ایران وجود دارد که امیدواریم با تمهیدات از سوی مسئولین در عرصه های برون مرزی این مساله کمتر شود.

غنی زاده در پایان از فدراسیون کشتی جناب دبیر و خانم شهریان نائب رئیس فدراسیون، مربیان و کادر فنی تیم ملی از جمله خانم ها براتی، حیدرزاده، نقیبی، مجدی و میرزایی تقدیر و تشکر کرد.

 


 

  • 12:56
  • 1401/03/07
  • 613