برای شرکت در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان؛

تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان عازم بوسنی شدند

مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان از روز جمعه ۱۳ آبان در بوسنی برگزار می‌شود و تیم‌های والیبال نشسته زنان و مردان صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ آبان راهی این مسابقات شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان که در آن سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بین تیم‌های اول و دوم توزیع می‌شود، از روز جمعه ۱۳ آبان در بوسنی برگزار می‌شود، برای شرکت در این مسابقات تیم های ملی والیبال نشسته زنان و مردان صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ آبان راهی این رقابتها شدند.

داوود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، میثم علیپور، حسین گلستانی، ‌محمدحسین حسینی‌جد، محمد نعمتی، جمال نظری ۱۲ ملی پوش اعزامی به این رقابتها هستند.

هدایت این تیم را هادی رضایی (سرمربی)، فرید صائبی و جلیل ایمری (مربیان تیم ملی) تشکیل می‌دهند.

تیم ملی والیبال نشسته مردان در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان با تیم‌های عراق، کروواسی و قزاقستان همگروه است.

تیم ایران در اولین دیدار خود عصر روز جمعه ۱۳ آبان به مصاف تیم عراق خواهد رفت.

تیم ملی والیبال نشسته مردان در هشت دوره حضور خود در رقابتهای قهرمانی جهان، رنکینگ یک دنیا را برعهده دارد و به دنبال تکرار عنوان قهرمانی در نهمین حضور خود در این مسابقات است.

تیم بانوان نیز در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان با تیم‌های کانادا، آمریکا و اسلوونی همگروه است که در اولین دیدار خود صبح روز جمعه ۱۳ آبان به مصاف تیم آمریکا خواهد رفت.

تیم بانوان در حال حاضر در رنکینگ نهم جهان قرار دارد و تلاش بانوان والیبال نشسته ارتقاء رنکینگ تا جایگاه پنجمی جهان است.

رقابتهای والیبال نشسته قهرمانی جهان تا ۲۰ آبان در بوسنی ادامه خواهد داشت.

  • 10:28
  • 1401/08/10
  • 484