مربی تیم‌ملی جوانان: با ۶ بوکسور به جنگ ۲۶ بوکسور کشورهای دیگر می‌رویم!

خوزستان مربی تیم‌ملی بوکس جوانان ایران می‌گوید در مسابقات جهانی اسپانیا با ۶ بوکسور به جنگ ۲۶ بوکسور کشورهای دیگر می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور, مرتضی خفایی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص آمادگی تیم‌ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی بوکس جوانان جهان در اسپانیا، اظهارکرد: در دور اول اردوی انتخابی تیم‌ملی ۲۷ ورزشکار فراخوانده شدند و در ادامه اردوهایی که برگزار شد، پس از بررسی‌های لازم ۹ نفر در اردو ماندند که از این تعداد نیز ۶ نفر به مسابقات جهانی که ۲۳ آبان‌ماه آغاز خواهد شد، اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: تاکنون ایران در ۸۰ سال اخیر هیچ مدالی در رده سنی جوانان در مسابقات جهانی نداشته است و امیدوارم امسال بتوانیم طلسم‌ شکنی کنیم زیرا پتانسیل لازم در بوکسورهای جوان ایرانی وجود دارد.

این مربی خوزستانی خاطرنشان کرد: فدراسیون بوکس نیز تمام امکانات لازم را در اختیار تیم‌ملی قرار داده است تا بتوانیم بهترین مدال‌ها را کسب کنیم. در اردویی که تیم‌ملی عراق در تهران داشت، با همکاری فدراسیون تیم‌ملی جوانان رقابتی با بوکسورهای عراقی داشت که سطح آمادگی ورزشکاران ما را خیلی بالا برد و برای انتخاب شش نفر اعزامی به اسپانیا بسیار به ما کمک کرد.

وی بیان کرد: ۱۳ وزن طلایی ایران را در اردو کنار هم جمع کردیم اما نکته مهم این است که با شش بوکسور به اسپانیا می‌رویم. این شرایط در حالی است که در رده‌بندی تیمی امتیازات دو بخش آقایان و بانوان در هر ۱۳ وزن اعزامی محاسبه می‌شود که ایران در بخش بانوان بوکسوری ندارد و در بخش آقایان نیز شورای برون مرزی به دلیل هزینه‌های مالی تنها اجازه حضور ۶ بوکسور را صادر کرده است. با این شرایط در حق تیم‌ملی جوانان ایران به نسبت کشورهای دیگر اجحاف می‌شود و در واقع با ۶ بوکسور به جنگ ۲۶ بوکسور کشورهای دیگر می‌رویم.

خفایی گفت: شرایط سخت است و روی موفقیت در بخش تیمی به دلیل این‌که تعدادمان کم است، حساب نمی‌کنیم اما امیدوارم بتوانیم یکی دو مدال کسب کنیم که اگر این مهم رقم بخورد بزرگترین افتخار است.

  • 13:16
  • 1401/08/04
  • 585