ایران میزبان بازیهای آسیایی ناشنوایان در جزیره کیش شد

ایران برای اولین بار میزبان برگزاری بازیهای آسیایی ناشنوایان در ۲۰ رشته ورزشی در جزیره کیش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مهران تیشه گران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری میزبانی بازیهای آسیایی ناشنوایان سال گذشته به محمد پرگر رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا داده شده بود که با موافقت کنفدراسیون آسیا، میزبانی این مسابقات در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار به طور رسمی به ایران داده شد.

وی درباره علت انتخاب جزیره کیش برای برگزاری بازیهای آسیایی، گفت: طی بازدیدی که به همراه وزیر ورزش و جوانان از امکانات منطقه آزاد کیش برای برگزاری این میزبانی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که این جزیره از تمام شرایط لازم برای برگزاری میزبانی از جمله عدم نیاز به ویزا برای اتباع خارجی و امکانات خوب گردشگری و ورزشی برخوردار است.

رییس فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: چون برای اولین بار میزبان برگزاری بازیهای آسیایی هستیم، سعی داریم تفاهم نامه‌ای را بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ناشنوایان و سازمان منطقه آزاد کیش به زودی منعقد کنیم تا با تقویت زیرساخت ها و اصلاح نواقص از جمله احداث استخر استاندارد، زمین گلف و استاندارد سازی سالن تیراندازی، طی ۲ سال آینده  مقدمات میزبانی را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در چه رشته‌هایی میزبان بازیهای آسیایی ناشنوایان خواهیم بود، افزود: پنجمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان با حضور ۳۰۰۰ ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشی برگزار می‌شود که سعی داریم هر چه سریعتر ستاد عالی بازیها را تشکیل دهیم و کار را شروع کنیم.

تیشه گران در پایان با اشاره به این که بدون حمایت وزارت ورزش و جوانان امکان میزبانی را نداریم، گفت: برای این که میزبان خوبی برای پنجمین دوره بازیهای آسیایی در ایران باشیم، نیاز به حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان داریم تا شرایط لازم برای برگزاری این بازیها در ایران را داشته باشیم.

 

  • 13:33
  • 1401/08/02
  • 801