انوشیروانی: به دنبال مدال المپیک زنان در پاریس هستیم

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری ایران ضمن تمجید از وزنه‌بردار زن ایرانی عنوان کرد حالا چشم به مدال المپیک او در پاریس دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از سایت inside the games، دیروز یک لحظه مهم در وزنه‌برداری ایران در بحرین بود. جایی که وزنه‌برداری زنان تا سال ۲۰۱۸ در این کشور ممنوع بود، ایران برای اولین بار در بخش زنان توانست عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

سیده الهام حسینی در وزن ۸۱ کیلوگرم زنان موفق به کسب مدال طلا شد که می‌توان آن را مهم‌ترین دستاورد یکی از ۲۱  زنی دانست که تاکنون برای ایران در سطح بین‌المللی مسابقه داده‌اند.

پس از راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان ایران از چهار سال پیش، راه این پیشرفت همیشه هموار نبوده است. برای مثال تیم‌های مردان و زنان از هم جدا هستند و حقوق‌های وعده داده شده به زنان پرداخت نشده است و دو نفر از اعضای تیم‌ها در اوایل امسال به آلمان مهاجرت کردند.

در حال حاضر یک مدیریت جدید در فدراسیون وزنه‌برداری ایران وجود دارد و سجاد انوشیروانی، سرپرست این فدراسیون گفت که کمیته ملی المپیک ایران از برنامه بانوان حمایت خوبی می‌کند. وی پس از تبریک به حسینی بابت کسب این موفقیت گفت: الان در پاریس برای مدال المپیک می‌رویم. امروز رقابت قدرتمندی بود و سیده خیلی خوب کار کرد. ما برنامه خوبی برای وزنه‌برداری بانوان داریم و برای اولین‌بار حضور در المپیک و کسب مدال برای ما بسیار مهم است. ما ۲۰ زن در کمپ تمرینی داریم و فدراسیون جهانی به تمرینات مستمر اعتقاد دارد.

انوشیروانی امیدوار است تا سه ماه دیگر رییس دائم فدراسیون شود. او برنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن فوق‌سنگین بود و پشت سر هم تیمی خود بهداد سلیمی قرار گرفت.

این وزنه‌بردار(الهام حسینی) وزنه ۱۰۲ کیلوگرمی را در یک ضرب زد که بهترین رکورد او در این بخش بود. در دو ضرب او وزنه ۱۲۵ کیلوگرمی را مهار کرد و در مجموع با ۲۲۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد. در واقع او چهار کیلوگرم بیش‌تر از دوره قبل وزنه زد زمانی که در رده ششم قرار گرفت. 

حسینی در دو حضور قبلی خود در مسابقات قهرمانی آسیا پنجم و ششم شده بود و ایران تا به امروز هرگز مدال قاره‌ای بزرگسالان را در زنان به دست نیاورده بود.

  • 13:57
  • 1401/07/23
  • 477