برگزاری قهرمانی جهان وزنه‌برداری روی ۲ تخته

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان کلمبیا به علت تعداد زیاد شرکت کنندگان ممکن است بر روی دو تخته برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از Inside the games، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان کلمبیا از ۱۴ تا ۲۵ آذر برگزار می‌شود. این مسابقات اولین رویداد گزینشی المپیک پاریس محسوب می‌شود. از این رو نزدیک به ۱۳۰۰ ورزشکار در لیست اولیه مسابقات قرار دارند. البته انتظار می‌رود این تعداد تا مهلت پایانی برای ارائه لیست نهایی نفرات نزدیک به  ۸۰۰ نفر کاهش یابد. نکته مهم این است که وقتی کشورها ورزشکاران مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، ممکن است به دلیل حضور زیاد ورزشکاران، کمیته برگزاری با چالش بزرگی مواجه شود.

محمد جلود، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز در این مورد گفت: ممکن است دو تخته برای مسابقه در نظر بگیریم و البته این  به تعداد نهایی نفرات شرکت کننده بستگی دارد. در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۰۳ در ونکوورکانادا که یک رویداد مهم برای المپیک ۲۰۰۴ آتن بود، تعداد زیاد شرکت کنندگان باعث شد که برخی از روزها از ساعت ۶ صبح تا پاسی از شب مسابقات برگزار شود و تعداد زیادی از ورزشکاران آسیب دیدند چون برای وزنه زدن در ساعت ۶ صبح آماده نبودند. اگر در مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا نیز تعداد ورزشکاران زیاد باشد و فقط یک تخته وجود داشته باشد، می‌تواند بر روی نتایج تأثیر بگذارد. از آن‌جایی که وزن کشی‌ها دو ساعت قبل از شروع مسابقه است و مسابقه نیز باید صبح زود باشد، روی شرایط روانی، آمادگی و استراحت ورزشکاران و مسئولان فنی تاثیرگذار خواهد بود.

او ادامه داد: من مایل هستم که دو تخته مسابقه داشته باشیم چون کار برای مسئولان فنی راحت‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن برای وزنه‌بردارها بهتر است. ما راه حلی برای این موضوع پیدا خواهیم کرد.

مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان یک رویداد اجباری برای وزنه‌برداران است و کسانی که به دنبال رفتن به المپیک پاریس هستند، حتما باید در این مسابقه شرکت کنند. انتظار می‌رود که بیش از هزار شرکت کننده داشته باشد. محمد الحربی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری عربستان سعودی و یکی از اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی گفت: محل برگزاری مسابقات در ریاض فضای کافی برای دو تخته خواهد داشت و او از قبل برنامه‌ریزی شده است.

  • 12:13
  • 1401/07/23
  • 483