کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ نمایندگان ایران رقیبان خود را شناختند

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایسنا، مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲  در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد و ۱۰ فرنگی کار ایران رقیبان خود را شناختند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند، پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف اکرم اوزترک از ترکیه می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور سوم به مصاف برنده دیدار میان ندیالکو پتروف از بلغارستان و امانگالی بکبولاتوف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در دور نخست برابر هان جائه چانگ از کره جنوبی به روی تشک می‌رود. وی در صورت برتری در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه الهام بهرام اف از ازبکستان و کرم کمال از ترکیه مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف احمت اویار از ترکیه می‌رود و در صورت برتری در مرحله یک هشتم نهایی برابر برنده مبارزه خوزه هرناندز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی، فرنگی کار پیشین ایران از کشور آلمان می‌رود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه کریستین وانزا از مجارستان و آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان می‌رود. هان سو ریو از کره جنوبی نیز در سمت جدول گرایی قرار دارد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست، مقابل برنده مبارزه جاکوب بیلز از جمهوری چک و محمود قانم از فرانسه مبارزه می‌کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در دور نخست مقابل آنتونیو کامانجاسویچ از کرواسی مبارزه مس کند و در صورت برتری در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه کیم هیون وو از کره جنوبی و جانی بار از فرانسه به روی تشک می‌رود.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام پس از استراحت در دور نخست، مقابل برنده مبارزه کاراپت چالیان از ارمنستان و فیلیپ ساچیچ از کرواسی به روی تشک می‌رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در دور نخست به مصاف میکرو مینگوزی از ایتالیا می‌رود و در صورت برتری در یک هشتم نهایی برابر برنده مبارزه عزیزبکوف از قرقیزستان و رونیسون سانتیاگو از برزیل به روی تشک می رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست مقابل برنده مبارزه فلیکس بالدائوف از نروژ و یان لیو از چین مبارزه می‌کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده در دور نخست مقابل علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان مبارزه می‌کند. میرزازاده در صورت برتری، در یک هشتم نهایی مقابل برنده صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی تیم آذربایجان و ساتیش از هند مبارزه خواهد کرد.

برنامه مسابقات نمایندگان ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ شهریورماه:
ساعت ۱۳ تا ۱۷: مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵ (پویا دادمرز) ۷۲ (محمدرضا مختاری) ۷۷ (محمدعلی گرایی) ۸۷ (ناصر علیزاده) کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷، ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

یک‌شنبه ۲۰ شهریورماه:
ساعت ۱۳ تا ۱۷: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۳ (مهدی محسن نژاد) ۶۷ (محمدرضا گرایی) ۸۲ (پژمان پشتام) ۹۷ (محمدمهدی ساروی) کیلوگرم کشتی فرنگی و شانس مجدد مسابقات روز قبل
ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۰:۱۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲، ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۵ (پویا دادمرز) ۷۲ (محمدرضا مختاری) ۷۷ (محمدعلی گرایی) ۸۷ (ناصر علیزاده) کیلوگرم کشتی فرنگی

دوشنبه ۲۱ شهریورماه:
ساعت ۱۳ تا ۱۷: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰ (علیرضا نجاتی) و ۱۳۰ (امین میرزازاده) کیلوگرم کشتی فرنگی و شانس مجدد مسابقات روز قبل
ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۰:۱۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۶۳ (مهدی محسن نژاد) ۶۷ (محمدرضا گرایی) ۸۲ (پژمان پشتام) ۹۷ (محمدمهدی ساروی) کیلوگرم کشتی فرنگی

سه شنبه ۲۲ شهریورماه:
ساعت ۱۳ تا ۱۷: دیدارهای شانس مجدد اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم
ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان۶۰ (علیرضا نجاتی) و ۱۳۰ (امین میرزازاده) کیلوگرم کشتی فرنگی

 

  • 08:42
  • 1401/06/19
  • 314