منوچهر مقصودی: در 63 سال حضورم در ورزش چنین تجلیلی ندیدم/ دکتر ابطحی کاری کرده کارستان

منوچهر مقصودی عضو سابق تیم ملی و نخستین لژیونر بوکس کشور تاکید کرد مراسم های تجلیلِ صندوق از پیشکسوتان بی نظیر است و او در 63 سال حضورش در ورزش چنین تجلیلی ندیده است.

مقصودی پیشکسوت نامدار بوکس ایران در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، گفت: نزدیک به 63 سال است که در ورزش حضور دارم و در طول این دوران یاد ندارم چه سازمان تربیت بدنی قدیم، چه کمیته ملی المپیک و چه وزارت ورزش چنین مراسم تجلیلی که صندوق از پیشکسوتان داشته را برگزار کند، کاری که دکتر ابطحی کرده، کارستان است.

وی افزود: از زمانی که دکتر ابطحی در راس صندوق قرار گرفتند این مجموعه متحول شده و همیشه توجه به پیشکسوتان در الویت کارهایشان بوده است، صندوق حمایت با برگزاری مراسم تجلیل، ورزشکارانی را که از یاد رفته بودند را دوباره به صحنه آورد و به آن ها جان و روحیه ای تازه داد. افرادی چون محمد نصیری، عبداله موحد، امیر احتشام زاده، حسن حبیبی، محمود مشحون، غلامحسین نوریان، حسین کلانی، محمدعلی صنعتکاران و سایرنامداران ورزش، انسان های بزرگی هستند و برای ورزش این کشور افتخاراتی کم نظیر کسب کرده اند، این کار بزرگترین راه خدمت به پیشکسوتان است.

مقصودی ادامه داد: به واسطه مراسم های تجلیل، قهرمانانی که 40 یا 50 سال یکدیگر را ندیده و بی خبر از هم بودند، دوباره گِرد هم می آیند و دیدارها و خاطره ها تازه می شود. احترامی مضاعف به آن ها گذاشته می شود و از نظر معنوی و روحی تاثیرات عمیق و بسیار برای آن ها دارد و گویی آن ها جوان می شوند. از دکتر ابطحی و مجموعه صندوق تشکر دارم که با این کار ما را دوباره از لحاظ معنوی اشباع می کنند.

وی افزود: در کنار برگزاری مراسم های تجلیل، رسیدگی به مشکلات پیشکسوتان به خصوص پیگیری بیمه و درمان از دیگر اقدامات ارزشمند صندوق حمایت است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس ادامه داد: بعد از انقلاب بوکس به مدت ده سال تعطیل بود که من و آقایان ناطق نوری و غفوری فرد در قالب یک هیات آن را دوباره احیا و فعال کردیم. بعد از آن بوکس ایران در سطوح مختلف بین المللی حضور داشت و در سطح آسیا نیز توانست عناوینی را کسب کند و حتی به المپیک نیز راه پیدا کردیم.

مقصودی تصریح کرد: بوکس ایران هرگز در سطح جهان مدال طلا نداشته و سال گذشته برای اولین بار یکی از بوکسورهای جوان ما توانست اولین مدال برنز جهانی را کسب کند؛ ولی ما در انتطار مدال المپیک هستیم.

مقصودی با بیان اینکه بوکس امروز کشور در حال پیشرفت است، ادامه داد: خوشبختانه شرایط ورزش بوکس در کشور نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. ثوری رئیس جوان فدراسیون بوکس به رده های پایه و جوان اهمیت بسیاری می دهد و با حضور او شاهد اتفاقات مثبت در بوکس کشور بوده ایم.

وی تاکید کرد: باید پذیرفت حمایت از ورزش بوکس به اندازه کافی نیست. مسابقات این ورزش چون پخش تلویزیونی ندارد باعث شده اغلب اسپانسرها و حامیان مالی در این ورزش سرمایه گذاری نکنند.

منوچهر مقصودی 26 سال نایب رییس و مدیر تیم‌های ملی بوکس بود. وی ورزش بوکس را از 15 سالگی و از مسابقات آموزشگاهی کرمان و شیراز شروع و در انتخابی تیم ملی بوکس شرکت کرد. مقصودی سپس برای انجام تحصیلات تکمیلی خود به آلمان سفر کرد و نخستین لژیونر ایرانی بود که در بوندس لیگای آلمان به عنوان بوکسور فعالیت کرد. وی همچنین عضو اعضای هیات بوکس ایران بود که بعد از انقلاب اسلامی توانستند این رشته ورزشی را احیا کنند.

  • 10:07
  • 1401/06/12
  • 658