دیوارنگاره جهان پهلوان تختی رونمایی شد

مراسم رونمایی از دیوارنگاره جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز(چهارشنبه) با حضور رئیس فدارسیون کشتی و جمعی از مسئولان و شهروندان در محله شوش رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از ایرنا، مراسم رونمایی از دیوارنگاره جهان پهلوان غلامرضا تختی صبح امروز و با حضور رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲، علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی برگزار شد.

رییس فدراسیون کشتی در این مراسم که به مناسبت پنجم شهریورماه روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی برگزار شد، گفت: پدرم همیشه می‌گفت نانی که سر سفره ماست به برکت آقا تختی است چرا که او پدر من را سر کار بُرد و پدرم همیشه دنباله‌رو تختی بود.

علیرضا دبیر با تشکر از سازمان زیباسازی تصریح کرد: امیدوارم در این مسیر باشید و دعا کنید ما هم در این مسیر باشیم. البته نباید به دنبال تبلیغات برای خود باشیم و کسانی که می‌خواهند نامزد شوند مدام می‌گویند این کار را انجام می‌دهم در حالی‌که نیازی به این کارها نیست.

دبیر اظهار داشت: یکی از قهرمانان نقد کرده بود چرا فدراسیون کشتی برای روز آقا تختی کاری نمی‌کند. اولا من و آن فرد کسی نیستیم که برای تختی کاری کنیم. سال‌های گذشته با برگزاری یک مراسم و دعوت از چند سبلریتی کار تبلیغاتی می‌کردند تا خودشان را با نام تختی بزرگ کنند. امسال بالای ۵۰۰ شهر برای روز کشتی و تولد آقاتختی مسابقه گذاشتند، ما باید این کارها را بکنیم تا کشتی و جامعه آن بزرگ و گسترده شود.

وی ادامه داد: تختی هر وقت حالش بد بود به کربلا می‌رفت. این‌ها را باید بزرگ کنیم. اسم نمی‌آورم اما باید آن دنیا جواب بدهند. آن قهرمانی که با تفکر خراب، بحث خودکشی تختی را مطرح کرد باید جواب بدهد. صد در صد می‌گویم او این کار را نکرد. کسانی که این حرف را می‌زنند یک درصد احتمال بدهند تختی این کار را نکرده پس آن دنیا جواب او را چگونه می‌دهند.

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: هیچوقت نتوانستم به این جواب برسم که کشتی بزرگتر است یا تختی؟ خیلی‌ها به کشتی و ورزش می‌چسبند تا خودشان را بزرگ کنند اما من هنوز به این جواب نرسیدم که تختی بزرگتر است یا کشتی. هیچوقت از مراسم رونمایی و این کارها خوشم نمی آید اما برای این مراسم خیلی دوست داشتم حضور داشته باشم.

دبیر افزود: همه از کشتی خاطره دارند یا کشتی گرفته‌اند. ۸۲ درصد مدال‌های مملکت ما را کشتی آورده و بقیه رشته‌ها ۱۸ درصد مدال گرفته‌اند که البته این خوب نیست.

رئیس فدراسیون از مدیرعامل سازمان زیباسازی خواست، تصویر خوبی از آقا تختی در یک جای خوب شهر طراحی شود.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: امیدواریم با انتشار تصویر قهرمانان، مرام این بزرگان را در سطح شهر تکثیر کنیم و از اینکه توانستیم با رونمایی از دیوارنگاره جهان پهلوان تختی در این جهت گام برداریم، بسیار خوشحالیم.

  • 14:59
  • 1401/06/09
  • 311