رالی خزر تا خلیج ‌فارس با حضور ۱۰ کشور برگزار می‌شود

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از برگزاری رالی بین‌المللی گردشگری «خزر تا خلیج‌ فارس» در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، همزمان با روز ملی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی گردشگری با حضور خودروهای دودیفرانسیل و موتورسیکلت‌های مسافرتی بالای ۲۵۰ سی‌سی از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

اتومبیل‌های شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی با هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از مرزهای مختلف وارد ایران خواهند شد و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر، این رالی را به سمت آب‌های خلیج فارس ادامه می‌دهند.

استان‌های گیلان، قزوین، تهران، اصفهان، فارس و هرمزگان در مسیر عبور شرکت‌کنندگان این رالی قرار دارد و همزمان، از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرها و جاذبه‌های طبیعی شهرها و مناطق مختلف این استان‌ها بازدید خواهند شد تا شرکت‌کنندگان خارجی پس از آشنایی با طبیعت و تمدن کهن ایران، سفیرانِ «ایران امن؛ با شکوه و زیبا» در کشورهای مبدأ خود باشند.

مراسم اختتامیه این رالی گردشگری، همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش و در کنار سواحل خلیج فارس با معرفی نفرات برگزیده که با رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه‌خوانی صحیح و مهارت مسیریابی، کمترین امتیاز منفی را به ثبت رسانده‌اند، برگزار خواهد شد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در سطح کشور، توسعه سفرهای مسؤولانه و همچنین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از مهمترین اهداف برگزاری این رالی بین‌المللی گردشگری خواهد بود.

اطلاعات بیشتر درباره این رالی گردشگری را از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همچنین وب‌سایت اختصاصی دبیرخانه رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به نشانی www.Khazartakhalijfars.com می‌توان دریافت کرد.

 

  • 12:52
  • 1401/06/05
  • 323